Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej! Har en liten fråga. Har ju typ testat warrioe diet de senaste dagarna än så länge går d bra å ja mår bra å så. Men imorse träna jag en halvtimme med KB och efter d va ja inte hungrig men åt en halv skyr (isländsk yoghurt) för något proteinrikt ska en väll försöka få i sig efter träning? Å ikv var ja inte hungrig heller men hade rester kvar sedan igår tacogratäng så ja tog de å åt ju upp en hel stor portion. Var väll gott at få ngt i magen fast man inte kände sig hungrig. Hur hade ni gjort? Hur Hade ni som äter warriordiet gjort? Hade ni ätit ikv eller skippat det? Hade ni ätit efter träningen eller inte?

• Carolinalovetobias
    Clanica skrev 2012-04-16 08:53:46 följande:

Hittade recept på frukostmuffins i en tidning som jag testat nu. Jag äter oftats kokta ägg på morgonen men kul med variation:

6 st

4 ägg
    4msk grädde
    100 gram smulad fetaost
    Ev tunt skivade tomater om man så vill

Vispa ihop allt och häll i muffinsformar. Grädda på 225 grader ca 20 minuter.
    Toppa med basilika eller ruccola ( Jag slängde in basilika direkt i smeten)

Tack för tipset lät gött =) De får vi prova =) Man kan säkert ha soltorkade tomater i om man vill ist för färska oxå =)
  • Carolinalovetobias
    Nikhita skrev 2012-04-16 10:53:48 följande:
    Vad köper ni för soltorkade tomater? De burkar jag läste på på ICA såg inte så bra ut på innehållet.
    Brukar köpa i charken.Tycker de e godast! :)
  • Carolinalovetobias

Jag har ett förslag? Vi kanske kunde göra en Utmaningstråd där vi har en ggr i veckan presenterar våran vikt, mått osv. fram tills typ 1:a juni eller ngt? Typ som en sommarutmaning, lite sent ute kanske :)? Så kan man ju typ skriva vad man har gjort just den veckan. Tex: Plankan varje kväll, promneader, styrketränat, fastat osv. =)

Å då kanske man kanske man kan se ett mönster vad som funkar å inte funkar också? =)

Typ att vi bestämmer att vi presenterar resultaten varje Fredag. Om man får bra resultat då kanske man unnar sig ett glas vin på kvällen men e de dåliga resultat då kanske man skippar vinet å kör x-tra strikt så man får bra resultat näste Fredag. Va tycker ni? Bra eller dålig ide? Nån som vill haka på?

Ska vi isf gör en egen tråd eller presentera här? :) Hoppas nån vill hänga på!! Beach 2012 :) hehe!

• Carolinalovetobias
    Allrona skrev 2012-04-16 11:01:00 följande:
    Idag är fastan seeeeeg! Är trött eftersom dottern knölade mycket inatt och fryser massor. Och HUNGRIG. Ghaaa! Men jag håller ut! Ca 1,5 timme kvar till jag får äta, men först en promenad

Jag har tyvärr inte gått ner nått alls av 5 dagars fasta à la Jonas förra veckan! Ger det en vecka till! Har dessutom motionerat mycket mer än jag brukar, iof bara pw:s och vanliga promenader men det plus fasta borde ju göra att jag snart börjar minska!?
    provat 24-36h fasta? Kanske de kan få igång din viktnedgång! :)
  • Carolinalovetobias
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-16 11:09:50 följande:
    Jag har ett förslag? Vi kanske kunde göra en Utmaningstråd där vi har en ggr i veckan presenterar våran vikt, mått osv. fram tills typ 1:a juni eller ngt? Typ som en sommarutmaning, lite sent ute kanske :)? Så kan man ju typ skriva vad man har gjort just den veckan. Tex: Plankan varje kväll, promneader, styrketränat, fastat osv. =)

Å då kanske man kanske man kan se ett mönster vad som funkar å inte funkar också? =)

Typ att vi bestämmer att vi presenterar resultaten varje Fredag. Om man får bra resultat då kanske man unnar sig ett glas vin på kvällen men e de dåliga resultat då kanske man skippar vinet å kör x-tra strikt så man får bra resultat näste Fredag. Va tycker ni? Bra eller dålig ide? Nån som vill haka på?

Ska vi isf gör en egen tråd eller presentera här? :) Hoppas nån vill hänga på!! Beach 2012 :) hehe!
    Å även om man nått sin målvikt så kanske man kan presentera måtten om man tex. tränar =) kan ju vara roligt att dela med sig =)
  • Carolinalovetobias

Va kul att några är sugna iaf. :)
    Men hur länge tycker ni vi ska köra? 1:à juni? Midsommar? :) vore kul om ni skrev hur ni vill ha de kanske någon ide så ska ja försöka knåda ihop ngt tills på fredag :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**