**Den stora feta LCHF-tråden**
Inga superpositiva nyheter idag... återkommer och skriver mer sen.
Inga superpositiva nyheter idag... återkommer och skriver mer sen.
Alla prover såg bra ut. Dom grävde i journalen och hittade min sociala fobi och sjuskrivning osv och beslutade att gräva vidare i det. Jag fick göra massa tester och formulär, och svara på frågor, och kom därifrån med en diagnos på social fobi och uttalad depressionmed fysiska symptom.... eller nåt sånt... det känns tungt, men samtidigt skönt. jag har ju försökt få hjälp för min sociala fobi i 10 år minst....
Jag fick göra ett sånt där MARSD eller vad det heter... Självskattning om depression. Landade långt över gränsen för behandling/utredning, och då tycker jag ändå att jag mår rätt ok just nu. Så det känns bra att äntligen bli "fångad"...
Jag är orolig över medicinerna, men samtidigt idag så känns det lite bättre, för jag känner att TÄNK OM jag får må bra sen! jag var jätte (JÄTTE!!!) orolig för illamående innan jag blev gravid också. Så pass att jag funderade på att strunta i barn!! Men sen mådde jag ju inte så hemskt illa, det var hanterbart, och övergående, och nu har jag 2 underbara barn!
Men vad skönt att du ska få hjälp nu då. Jag har ju också panikångest/social fobi och äter nu medicin sedan två månader tillbaka. Märker jättestor skillnad. Jag jobbar som lärare och det är ju ingen höjdare i kombination med social fobi kan jag säga. Har dock lyckats genomlida jobbet utan att någon märkt något men nu under föräldraledigheten har det blivit värre och eftersom jag ska börja jobba i augusti så var jag tvungen att ta tag i det på riktigt. Klarade knappt att gå utanför dörren...
Det jag fasade allra mest för var att gå på jobbintervju (jag har varit arbetslös sedan jag blev föräldraledig) men i onsdags var jag på två intervjuer och jag blev erbjuden båda jobben så jag klarade det och är så stolt över mig själv! På den ena intervjun var det två lärare, rektor samt 8 elever (!) och jag var så nära att bara resa mig och springa därifrån men tydligen gjorde jag bra ifrån mig ändå och det var en rejäl boost för självförtroendet kan jag säga. Kanske är jag inte så värdelös och konstig som jag tror Har nu en fast heltidstjänst med början i augusti och visst är jag nervös men nu ska jag fixa det!
Var förresten hos läkaren för några dagar sedan och har äntligen hittat en vettig läkare som jag känner förtroende för. Jag berättade att jag börjat med lchf (Dr Dahlqvists diet som han kallade det) delvis för att komma till rätta med ångesten och han tyckte det var jättebra. Han sa att det finns inget som tyder på att det skulle vara dåligt för kroppen att slippa alla kolhydrater och han tyckte det var onödigt att kolla kolesterolet när jag frågade om han ville ta prover. Han sa att visst kunde han göra det men jag som är ung och frisk har ingen anledning att göra det och ett högt värde skulle bara oroa mig i onödan när det inte alls behöver vara något farligt. Så honom gillade jag
Ääääääntligen har jag haft tid och ork att färga om håret! Var nog typ innan jul senast känns det som! Mörkhåriga jag är tillbaka
Snart ska det sköljas ur, och sen ska jag dusch och fica och fara på fest hos svärmor där resten av familjen varit hela dagen.