• Hoppet 3

**Den stora feta LCHF-tråden**

rödnos skrev 2012-04-15 21:22:47 följande:
    Absolut! Samma för både mig och sambon. Sambon är elitidrottare och jag kör på någorlunda. Det är nästan konstigt om man inte blir hungrig då man tränar eftersom det ökar förbränningen (hela vitsen egentligen ju ) så det är ju ett jättebra tecken!
    För mig brukar hungern komma som mest dagen efter men ibland, om vi kört hårt, så behöver våra kroppar mer mat redan samma dag.  
    Ok....jag har ju inte tränat på mycket länge.
    Mest soffat mig.
    Kroppen fick väl sig en chock idag....Skrattande 

Gott tecken då i alla fall.
  • Hoppet 3
    rödnos skrev 2012-04-15 21:33:49 följande:
    absolut! kör på och var inte rädd för hungern, bara du äter bra LCHF krubb så kommer du få finfina resultat!. :)
    Eftersom jag vart opererad för ca 2 månader sedan så har jag inte rört mig så mycket. Varit sjukskriven lika länge och rör mig då minimalt.
    Men nu så vill jag röra mig och ta de lite bit för bit.

Har sedan i tisdags ätit Periodisk Fasta och de funkar bra.
    Håller koll Matdagboken.se på kalorier samt kh.
    Håller mig på 100-110g fett samt 70-80 och mellan 7-15 kh / dag.

Måste ner i vikt nu då jag har slarvat med med både vanlig glass och salt lakrits. 
    Har dragit ner på mejeriprodukter oxå så som CF grädde samt keso och yoghurt.
    Jag hoppas att jag finner min  balans  igen.Skrattande
  • Hoppet 3

Hallå!

Har ni några tips om fler märken som har Glutamatfria kryddor och buljong?

• Hoppet 3
    EEE skrev 2012-04-16 13:52:00 följande:
    Har lagt fram en bonuty nu på tining, känner mig så glad över denna karaktärsändring! Förr kunde jag äta mig mätt på någon form av gottis och nu är det två dagar sedan jag gjorde dessa bountys utan att ens provsmaka. Är egentligen inte alls sugen men vill ändå testa om de blev goda. Jag har inte ätit något lchf-gottis på flera veckor så jag har väl gjort mig förtjänt av den även om jag inte känner något sug.

Måste bara fråga er andra som kanske har mer koll. Hur blir det med just suget när man har mens? Efter två ganska täta graviditer så har jag sluppit jobbiga sug relaterat till det under snart 3 års tid. Känner ni massa sug eller är det kanske t.o.m mildare eller helt borta med denna kosten? Antar att jag snart får erfara det men det kan ju vara bra att vara förberedd!Flört
    Ska du ta Bountyn till måltid eller bara så?

Skulle föreslå att du tar den till ditt mellanmål annars .
    Så slipper du att komma i småätandet.
    Du kanske klarar de ändå....jag har haft svårt med de eftersom jag kör tids anpassning med matintaget nu 
    då (både du och jag) kör PF.
    Tänkte ha min invägning på fredag som du.
    Känner iofs att de hänt ngt med kroppen.......Solig 
    Hoppas att du tycker om din Bounty! Skrattande 
  • Hoppet 3
    EEE skrev 2012-04-16 13:58:41 följande:
    Har köpt några kryddor från Santa Maria Extra fine selection. Det är rena kryddor utan några tillsatser. 
    Jag har oxå köpt Santa Marias.
    Tänkte om de fanns något annat märke oxå.
    Vet du vilken buljong som är Glutamatfri eller kanske ngn Fond? 
  • Hoppet 3
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-16 17:47:59 följande:
    Va kul att några är sugna iaf. :)
    Men hur länge tycker ni vi ska köra? 1:à juni? Midsommar? :) vore kul om ni skrev hur ni vill ha de kanske någon ide så ska ja försöka knåda ihop ngt tills på fredag :)
    Jag hoppar oxå på.... vi kan väl köra tills 1 Juli tycker jag.

Jag har invägning på fredag så de blir perfekt att starta då Skrattande 
  • Hoppet 3
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-17 08:23:54 följande:
    Har tänkt att försöka boooosta fettföbränningen nu varje morgon i några veckor =)

Kanelkaffe med 1 tsk kokosfett
    1 Omgea 3 tablett
    1 "Shot" med vatten, 1 tsk gurkmeja och cayenne =)

Får väll se om de skyndar på fettförbränningen =)
    De låter intressant. 
    Hur mycket vatten tar du och hur mycket cayennepeppar samt ingefära tar du i? de är ju rätt starkt om man tar för mycket.... Skrattande
  • Hoppet 3
    Vilda Tiger skrev 2012-04-17 19:31:31 följande:
    Mammelie
    Ville bara säga att jag inte heller gick ner med lchf. Jag höll på 6 månader och hade vid fyra tillfällen personlig kontakt med Anna Hallen som såg över hur jag åt. Jag gick ner 2,2 kg första veckan men sedan långsamt upp och efter 6 månader vägde jag 2 kg mer än då jag började.
    Så har de varit för mig oxå...fast jag opererades för snart 2,5 månader sedan och " låg på soffan" lika länge.
    Åt dessutom förbjudet så som massa choklad mörk och Ben och Jerry  glass samt salt lakrits...så de kan ha gjort att de gått upp på vågen oxå. 

Annars så gick jag väl ner 2 kg som mest och höll mig där utan någon förändring .
    Fast jag nöjde mig med de då jag inte var så värst överviktig.
    Så nu äter jag Periodisk Fasta och hoppas att de ger något resultat.
  • Hoppet 3
    Vilda Tiger skrev 2012-04-17 19:31:31 följande:
    Mammelie
    Ville bara säga att jag inte heller gick ner med lchf. Jag höll på 6 månader och hade vid fyra tillfällen personlig kontakt med Anna Hallen som såg över hur jag åt. Jag gick ner 2,2 kg första veckan men sedan långsamt upp och efter 6 månader vägde jag 2 kg mer än då jag började.
    Här kan du läsa om några orsaker till att man inte går ner och vad man ska tänka på.

lchfklubben.se/healthandscience/
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**