• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-03-05 20:51:05 följande:
    Oh a litte daredevil you are Demon (may the force be with you )
    Vad synd, för nu har jag köpt en påse. Men annars kanske jag kan donera dem till sambon, om jag inte heller känner att det är värt det.
    *fnissar ohämmat*

Alltså, de var inte äckliga. Men inget jag kommer gå och längta efter. Tyckte de var lite för salta också.
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-03-05 21:16:48 följande:
    Jag tycker Lindts 90% är godare än 80,85,86 - inte alls det där bittra.
    I second that!
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-06 10:43:14 följande:
    *bifalles*
    Jepp
  • Denebola

Apropå semlor, så tänker jag inte äta någon "riktig", men jag ska baka low carbsemlor. Har till och med köpt sukrin melis för att kunna pudra över toppen

• Denebola
    Lexis skrev 2011-03-06 14:36:36 följande:
    Tackartackar! 
    Det där måste jag fråga om,i LCHF ska man ju äta hyffsat mycket ägg. Men hur blire me kolesterolet?  
    Det är gammal (o)kunskap att ägg skulle vara dåligt för kolesterolet. Ägg är jättenyttigt, innehåller alla vitaminer och mineraler man behöver, utom C-vitamin.
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-07 13:44:47 följande:
    Har en sats Pones enligt Linda/Helenes recept, men med Aserehts ändringar på gång nu. Hoppas de blir goda för jag är sååå hungrig/sugen på nåt att stoppa i munnen. (Med tanke på att jag åt frulle vid 8.30 så är det ju inte så farligt.)
    Var det ett extra ägg och hälften bakpulver? Tänkte baka semmelbullar i eftermiddag...
  • Denebola
    P3E skrev 2011-03-07 16:18:18 följande:
    Nu ska jag åka och lämna blod för första gången. Är det nån av er som är blodgivare? Har de isf kommenterat dieten nån gång? 
    Jag är blodgivare, men har inte lämnat sen jag började med LCHF. Ska dock dit snart (har kommit sjukdom mm i vägen). Men om du inte tar upp kosten så lär de inte fråga något Själv är jag lite nyfiken på om mitt blodvärde har förändrats.
  • Denebola

I och för sig, så kanske de blir nyfikna om man skippar saft och macka efteråt... Ta med något eget ätbart till efteråt.

• Denebola
    helene306 skrev 2011-03-07 16:30:35 följande:
    Jag är inte blodgivare. Nu är jag inte säker till 100% men jag har hört från någonstans att lchf:are inte rekommenderas vara blodgivare. Något med allt fett. Så, jag la ner min tanke på att bli. Kan du kolla och återkomma om ett svar?
    Intressant, antar att du inte minns varifrån? Jag har som sagt inte tänkt att det skulle vara ett hinder, men jag vet som sagt inte än om något har förändrats sen sist.
  • Denebola
    helene306 skrev 2011-03-07 16:50:59 följande:
    Jo, någon kolhydratkäkare, anti lchf:are har sagt detta (surprice, surprice ). Då la jag ner, sen blev jag gravid och efter det har det bara runnit ut i sanden.
    Ja, oj vilken överraskning

Jag får återkomma när jag varit och lämnat...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**