• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

*skriver in mig*

• Denebola

Jo, jag sitter och väntar på att min kycklingklubba med <viskar>morötter</viskar> ska bli färdig, så jag har inget bättre för mig än att sitta och F5-a FL... Drömmer

• Denebola
    Linda1976 skrev 2011-02-19 15:38:41 följande:
    Men morötter är ju ingen katastrof. Hade du däremot sagt pommesfrites så hade jag smiskat upp dig
    Sambon gjorde sötpotatispommes igår i vår nya fritös. Jag smakade några, men guuuud så sött! Inte min grej. Det blev förresten ingen glassmaskin idag. Förra gången vi var på MediaMarkt hade de en enkel grej för 350:- typ, men idag var den billigaste slut/borta och de hade bara för 629:- och uppåt så vi lät bli.
    Nä, ingen katastrof, och jag är ju hyfsat liberal, även om jag inte äter morötter i parti och minut heller. Tänkte bara att det kanske inte var det bästa sättet att börja en LCHF-tråd genom att prata om att äta rotfrukter

Och for the record var det bara en morot

Hoppas glassmaskinen kommer in snart.
  • Denebola
    Faile skrev 2011-02-20 09:48:02 följande:

Någon som vet hur "bra" sojamjölk är i lchf-sammanhang?
    Jag har nämligen bytt ut mjölk i kaffet till just sojamjölk eftersom det bara är 1gram kollisar per 100, mycket bättre än mjölk. Tycker inte grädde i kaffe är gott så därför jag försökt hitta andra genvägar.

Men vet inte om det finns några dolda "fällor" i sojamjölken?

Annars gjorde vi lchf-bountys igår och det var sjukt gott *tipsar*

Soja i allmänhet är väl lite tveksamt att äta, för att det innehåller någon slags östrogenliknande ämne. Jag är inte jätteinsatt i detta ska jag dock tillägga.
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-20 12:47:42 följande:
    Hittade hit också. *favoritar* Ajj just löööv thö näjm!
    *Bröstar upp mig något så oerhört*
  • Denebola
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-20 13:04:58 följande:
    Jadå, jag såg minsann i den gamla tråden.
    Phew. Tänkte bara ta det säkra före det osäkra Allvarliga grejer ju
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-02-20 14:04:36 följande:
    *fniss* ja, bästa namnet på en tråd ever!!

Nu har jag och en jobbkompis promenerat runt i skogen i 1,5 h. Tyvärr inte i den fart man önskar då det är så jävla isknöligt överallt, men det gick bra ändå...

Än en gång vill jag sjunga Ponesens lov. SÅÅÅ gott! Jag har bara testat det receptet jag skrev i andra tråden, men det finns andra varianter ser jag. Nån som testat detta?

www.lchf-forum.se/index.php?topic=462.0
    matbrod.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=1d...
    knuff.se/recept/lchf-broed--pones-7je47
    56kilo.se/2010/11/10/pones/

Finns ju 100 olika varianter, och perfektionisten i mig undrar... Vilket är det ULTIMATA??? 
    Bra jobbat med promenerandet, har väldigt fint väder idag så egentligen borde jag ta(git) vara på det. Men jag sitter inne och häckar i stället...

Jag vill också hemskt gärna veta det ultimata ponesreceptet, men har en känsla av att jag kommer att testa mig fram
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-02-20 14:04:36 följande:
    *fniss* ja, bästa namnet på en tråd ever!!

Nu har jag och en jobbkompis promenerat runt i skogen i 1,5 h. Tyvärr inte i den fart man önskar då det är så jävla isknöligt överallt, men det gick bra ändå...

Än en gång vill jag sjunga Ponesens lov. SÅÅÅ gott! Jag har bara testat det receptet jag skrev i andra tråden, men det finns andra varianter ser jag. Nån som testat detta?

www.lchf-forum.se/index.php?topic=462.0
    matbrod.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=1d...
    knuff.se/recept/lchf-broed--pones-7je47
    56kilo.se/2010/11/10/pones/

Finns ju 100 olika varianter, och perfektionisten i mig undrar... Vilket är det ULTIMATA??? 
    Recept 1 och 3 är ju typ samma i alla fall...
  • Denebola
    Linda1976 skrev 2011-02-20 14:16:16 följande:
    Jag har lömska planer på att blanda i kardemumma och göra semlor idag Hemköp på min gata har väl aldrig sålt så mycket kesella som nu! Tyvärr har de inte Pofiber, så jag köpte 4 paket på Ica maxi igår

Går det att få dem till bullar då? Allt LCHF-bröd jag har testat har antingen blivit tekakor, stor platta man skär i bitar, eller en brödformslimpa man skivar. Skulle ju vara roligt med en semla som är högre än 3 cm inkl. fyllning
  • Denebola

Någon som vet hur man kan förvara oliver från konservburk efter att man öppnat konservburken? Hittade en sort med betydligt lägre kolhydrathalt än de jag brukar köpa, men dessa var på konserv... Och jag sätter inte i mig en hel burk på en gång

Kan man bara hälla över i en plastburk? Hur länge står det sig?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**