**Den stora feta LCHF-tråden**
Vi äter rätt mycket grönsaker till maten. Ska man inte äta så mycket grönsaker?
Vi har mycket grädde, majonnäs och grönsaker. Ingen mjölk eller fil. Bär nästan dagligen. Om man ska hålla sig till strikt, vad ska man mer undvika förutom liksom jamen, pasta, potatis, bröd, frukt och så..
Bär går ju bra fast inte i några stora mängder om man ska äta det dagligen. Jag äter det som "helglyx" ibland.
En bra sak som jag har märkt är att man ibland kan snåla in på kolhydrater bara genom att bara välja rätt variant av samma livsmedel. Idag t ex skulle jag handla lite när vi skulle åka ut till torpet och då när jag lusläste innehållsförteckningarna skilde det ganska mycket i andel kolhydrater per 100 gram på t ex korv (från ca 2 gram carbs/100 gram upp mot 10 gram!) och oliver (liknande sorts oliver, små kalamata med kärnor, från olika märken - det skilde flera gram kolhydrater per 100 gram!). Så där kan man spara massa carbs utan att utesluta något!
En sak som jag undviker nu och som slank ner lite hur som helst förut är sockerfria tuggummin och tabletter och sånt som ändå inte ger någon mättnad eller näring.
K