Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-08-03 20:10:36 följande:
    Var har du läst att det hämmar barns tillväxt? Jag tror att alla barn skulle må bra av lågkolhydratskost, men kanske inte så "extremt" som LCHF. Barnen idag äter alldeles för mycket socker och stärkelse.
    det är därför jag tänker undvika socker så länge jag kan! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    Agnesmamma skrev 2012-08-03 20:43:33 följande:
    En fråga till er alla: Hur länge har ni hållt på med LCHF och hur mycket har ni gått ner?*nyfiken*;)
    Började 9april. Gått ner ca 20kg o minskat 10cm runt magen.
    Men har nu stått still i 3 veckor. Min kropp vill nog inte ner mera! :(

Jag började med LCHF för att förlora vikt! =)
  • LokesMammi

Min sambo köpte hem jordgubbskräm. Jag smakade en halv tsk. Det räckte gott o väl. FY va sött. Var inte ens gott. En minut senare var jag jätte törstig! =)

• LokesMammi
    AnnaCc skrev 2012-08-05 00:26:14 följande:
    Men jag läser mycket att motion inte bidrar till viktnedgång med lchf? och att det kan ta 12 månader att gå ner 10 kg !
    Det beror helt på hur strikt man är. Jag gick ner 20kg på 3månader o då är jag inte 100% strikt!
    Jag motionerar inte nu, men cyklar till  o från jobbet vilket är över 1mil/dag.
  • LokesMammi

Köpte LCHF tidningen igår som är med expressen o jag gör nu bountys som stod där (testar olika sorter) o det stor fet kokosmjölk, men hade bara krämig kokosmjölk hemma som jag tog. Vilken är det som är fet?

• LokesMammi
    AnnaCc skrev 2012-08-05 12:14:41 följande:
    Men det är väl "lättare" att få bort 20 kg om man är jätte överviktig, jag är liksom på gränsen typ. Behöver tappa typ 5kg för att vara helt normal viktig, därför ifrågasätter jag om LCHF kommer funka för mig...

Och vad menas egentligen med strikt ??? Fattar aldrig det där :o

Alltså typ en måltid t.ex sallad kött och bea, är det strikt?

Grattis till 20 kg !!! :))  
    Jag är inte jätteöverviktig! Mullig. Nu är jag smal. Vägde runt 75kg till mina 157cm. Väger nu 57. Började i april.
    Strikt är att man "lusläser" varje ingrediens. Inte över 5kh per 100gr.
    Jag är inte så insatt, finns de som är duktigare, men man ska inte äta mer än 20KH / 100gr om dan om jag fattat saken rätt.
    Jag äter hallon till min ryska yoghurt på morgonen. Jag har honung i te. Jag äter godis på lördagarna.....
    Kött, grönsaker o fet sås är det man ska äta! =)
    Tack! =)
  • LokesMammi
    Boost skrev 2012-08-05 21:08:07 följande:
    Startar en vecka Fakir imorrn. Någon som hakar på?
    väntar en stund innan jag fakirar. har ett nytt jobb o sonen ska börja hos dagmamman. har annat o tänka på. men snart ska jag göra det. men det är svårt o fakira när jag inte tål fisk o ägg.....
  • LokesMammi

förresten, närj ag fakirar, kan jag då äta fröknäcke som innehåller mjölk?

• LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-08-05 21:15:19 följande:
    Ni som inte tål ägg - detta kanske inte alls är applicerbart på er men det är ju värt ett försök; Jag har en kollega vars son fick konstaterad ägg- och fiskallergi. Då testade de ekologiska ägg och det funkade fint. Det visade sig att många höns blir matade med fisk i fodret, vilket gör att många fiskallergiker inte kan äta äggen.

Lite snubbigt tycker jag, detta att vi ger våra djur foder de inte är designade att äta och att det slår igenom på det sättet. 
    Jag kan äta om det är ägg i saker. Men inte "rent"
    Det är samma sak med kyckling. Jag ska eg äta majskyckling o inte "vanlig" kyckling. Men än så länge så har jag inte reagerat på kyckling. *peppar peppar*. (börja tåla kyckling för bara några år sedan)
  • LokesMammi
    Boost skrev 2012-08-05 21:19:59 följande:

Ah, då blir det ju lite svårare. Basen är ägg för mig under de dagarna. Men då kör jag den striktare varianten också.
    Fakir UFO är under 5 g kh per dag, så denna borde gå för dig och då fungerar ju även fröknäcken i mindre mängd. 
    Ja, precis. Det är det som är så jobbigt. Läser man "tips på mat" så är det ägg ägg ägg ägg fisk fisk ägg ägg o ägg! =) hehe
    Jaha, hmm. Får googla på det! Tack! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**