Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

AlexandraViberg skrev 2012-08-14 11:42:01 följande:
    Är allergisk mot många frön med, men bär går ju!

Har en hel rad med allergier därför är det lite problem, tål inte nötter heller så det är inte heller något alternativ. Svårt att få ihop, som tur är är maken kock så han har lite fantasi, men inte på just frukost :P
    Jag är allergisk mot ägg, fisk o jordnötter.
    Jag äter rys yoghurt o hallon till frukost!
    Men idag åt jag bara fröknäcke. Ägg däri o det går bra för mig.
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Usch, dricker vin nu på kvällen o känner mig lite lullig. Efter ett glas. Kom då på att jag inte ätit nåt idag!
    Till frukost åt jag två köttbitar från gårdagen. På fredagar på jobbet är det förmiddagsfika, åt då två smörgåsar. Tog mkt smör på, blev godare då. Slutade jobbet 12.45. Åkte till svärmor för o hämta sonen. Då kom sonens faster o hennes man dit så då blev jag kvar. Blev hungrig vid 14. Tog EN ballerina. Till middag åt jag 5skivor bacon o 5st färdigstekta köttbullar........................

• LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-08-17 20:04:38 följande:
    Men vaddå inte ätit nåt idag? Mer än så äter jag sällan på en hel dag.
    Jag brukar äta mera! =)
  • LokesMammi
    Boost skrev 2012-08-17 20:07:31 följande:

Tycker ändå du verkar ha fått i dig en hel del mat. Eller hur menar du med inte ätit något?
    Jag har ju inte ätit ngn mat idag! Jag "brukar" äta rysk yoghurt med hallon på morgonen. På jobbet till lunch äter jag kött o gräddsås. Till middag hemma äter jag kött med sås eller tzatziki.
    Äta inget som jag gjort idag o sen dricka vin........ Ja, enl mig har jag inte ätit ngt! Vill iaf äta en riktig mål mat!
  • LokesMammi
    Yosa skrev 2012-08-17 20:24:59 följande:

Lokesmammi: får skriva här istället då jag inte kan komma in på din sida och inboxa dig. Jag har en dotter med äggallergi och undrar när du skrev "tål inte ägg". Lite nyfiken om du som vuxen har äggallergi kvar (ovanligt i så fall) eller om det va så att du inte "tålde" ägg för du typ inte tycker om det eller nåt....är det allergi får du gärna inboxa mig (jag kan inte komma in på din sida och inboxa dig)

inboxat dig
  • LokesMammi
    AlexandraViberg skrev 2012-08-17 20:28:02 följande:
    Kan inflika där eftersom jag fortfarande är väldigt äggallergisk (dock tål jag gulan) trots att jag är vuxen och har alltid varit det sen jag liten! :/
    Ellaria skrev 2012-08-17 20:39:18 följande:
    Jag har tålt ägg hela livet men har blivit allergisk mot äggvita nu i år.

en nyfiken fråga till er OT för tråden men, har ni astma?? =)
  • LokesMammi
    Jag1977 skrev 2012-08-17 20:43:05 följande:
    Hur vet man att man är allergisk mot det? Jag har haft "anfall" med fruktansvärt ont i magen sista tiden vissa dagar, har inte hittat något det kan bero på... Men så idag slog det mig... Kan det vara ägg?!
    Får jag i mig "för mkt ägg" dvs omelett o äggmjölk så blir jag sjuk o måste till sjukhuset! =)
    För några år sedan på ett nattflyg så fick vi en omelett till frukost. JAg åt lite granna av den bara. När vi gick av planet o gick til lvåran gate (mellanlandning) så frågade sambon var jag solat nånstans. JAg var illröd över hela kroppen. O då menar jag illröd. Men jag kände inte av det. Tog medicin mot det o blev bättre!
  • LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-08-17 20:48:13 följande:
    Fast om du äter en lagad måltid eller bara "småäter" spelar ju ingen roll. Du har ju ändå fått i dig tillräckligt med energi för en dag. Men man är oavsett väldigt lättpåverkad som LCHFare så man får ta det lite lugnt!
    För o vara jag har jag ätit för lite. För o vara lchf så har jag ätit bra! =)
    När jag var ledig i två dagar så hoppade jag antingen över frukosten eller lunchen! =)
    Men är 5skivor bacon "tillräckligt" mkt fett? Har tagit ngr fler skivor nu. Ska äta lite yoghurt o hallon tänkte jag snart! =)
  • LokesMammi
    Yosa skrev 2012-08-17 21:12:23 följande:
    Smakar de kanske fruktansvärt pga av LCHF-dieten innan avresa eller överlag för alla? Sist vi var på samma ställe smakade allt toppen. man blir inte dålig då av att börja äta massa sött? Vill ju inte ligga och kräkas eller bli dålig.
    Jag blir inte dålig av att äta KH. Blir bara mera hungrig. Kan bli mera sötsugen dan efter!
  • LokesMammi
    Ellaria skrev 2012-08-17 21:25:46 följande:
    Ingen astma hos mig.
    Ok. Har märkt att det är ganska vanligt med astma o äggallergi. Att de går "hand-i-hand".
    En kompis som har astma har märkt nu att hon inte tål ägg. Jag har astma o äggallergi o sonen har astma o äggallergi! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**