• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det är helt otroligt vad annorlunda hungerkänslorna fungear av LCHF-kost.

Jag hann inte äta frukost så tog med mig 2 kokta ägg till skolan som jag slängde i mig vid 10.30
    sen har jag varit i skolan hela dagen utan att äta något.

Kl 16.30 äter jag igen och kan i lugn o ro fixa ihop något snabbt att äta utan att känna att jag vill attackera en brödlimpa

Inte för att det är bra att äta såhär lite, men bra att jag inte överkompenserar med nåt helt fel

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita

Jag ska äta två kokta ägg. Kokar dom nu och äter dom i skolan sen

• Nikhita

Nu vart jag ju sötsugen av erat snack! Jag som inte är en godisgris haha!
    Får göra en smoothie med funlight i eller nåt....

• Nikhita

Helloo.. Nu jäklar! Ska ner iaf ett halvt kilo till måndagsvägningen.
    Gick raskt på löpbandet 30 min sen tog jag en långpromenad hem 55 min.

Ska snart gå o handla lite gott på affären.. och då menar jag typ färdiggrillad kyckling eller revbensspjäll kanske. Mums! Funderarpå att baka nåt LCHF bröd också..

Hittar inte mitt måttband Får koll aom det finns på affären, vill ju mäta midjan  osv.

• Nikhita

Vad gör ni pannkakor på? Fiberhusk? Vill också..är det gott? Hur mkt kolhydrater?

• Nikhita
    Denebola skrev 2011-03-03 17:44:59 följande:
    Om du har en tumstock kan du ta ett snöra och måtta med, sen mäter du på tumstocken hur många cm det blir.
    Smaaart
  • Nikhita

Låter jättegott! Undra om min ICA affär har det
    Funderade på ett recept jag såg, nåt bröd av sesamfrön. ska leta upp det igen

• Nikhita
    Lycka 1 skrev 2011-03-03 20:27:36 följande:
    Åh det lät gott!

Jag försöker att inte göra några godsaker alls. Även om det är lchf-recept är jag rädd för att jag inte nöjer mig med en liten bit utan bara fortsätter äta för att det är gott.
    Hoppas att jag kan smaka på såna saker sen när jag gått ner lite i vikt.
    Jag vill liksom inte byta ut alla sötsaker mot något annat utan jag vill sluta med dom.

Jag har gjort en efterrätt en gång. Chokladmousse med mintchoklad och det var suuupergott!
    Jag gjorde då en HALV sats så det räckte till varsin liten portion på tre personer. Sen var det slut så jag kunde ju inte äta mer .
    Ja,där sa du nåt. Räcker ju att jag gör en liten liten paj , typ som en portion

Ni som tycker tkr det är okej med lightsaft. Gud vad god smoothie jag dricker nu!
    Jag har blåbär och hallon, turkisk yoghurt, grädde och funlight jordgubb som jag mixat med en stavmixer, Muuuums!
  • Nikhita

Jag var ute med min väninna i fredags så det slank ner både vin o drinkar, men har iaf inte ätit nåt "olämpligt". Tänkte väga mig snart och se vad vågen har att berätta

Nu har jag hittat fiberhusk på Willys så tänkte prova något recept på sesambröd.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**