• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Köpte nåt annat märke av turkisk yoghurt på ICA Maxi. Lite mindre kolhydrater i men både jag o dottern tyckte att den luktar jäst! urk

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    jeng skrev 2011-03-14 19:42:27 följande:
    Och hur strikta är ni med lightläsk?
    Jag är ju läskoman normalt, men bara light (hatar vanlig läsk) ... Har ju självklart dragit ner på det, men pallar inte sitta och dricka vatten på kvllen, så antingen blir det läsk eller så blir det vin. Vinet lär ju vara bättre på rätt många punkter, men man vill ju ha nåt alternativ också...
    Brukar söta grejer med fun light o har druckit cola zero nån enstaka gång
  • Nikhita
    jeng skrev 2011-03-14 20:00:46 följande:
    Ja jag får inget sötsug alls av colan, utan det är mer vad den kan ha för påverkan på kroppen och viktminskning osv som jag tänker på. jag far ju inte ur ketos ens om jag dricker mycket lightläsk, och då utgår jag från att påverkan på insulin osv måste vara rätt så litet...? men vem vet. tänker ju inte påstå att det är hälsosamt att dricka lightläsk men jag kan verkligne inte med vatten i större mängder...
    Jag gick inte ur ketos fast jag åt ca 1 äpple om dagen förut o inte ens dagen efter fest!
  • Nikhita
    Mandel skrev 2011-03-15 06:56:25 följande:
    Jag är mest förundrad över att jag kan ställa mig på vågen och ha gått ned utan att vara så satans hungrig och tom i magen som jag varit alla andra gånger jag har gått ned i vikt...

Varje gång jag nu har klivit upp på vågen så har jag tänkt att nu har jag väl i alla fall gått upp. Jag känner mig ju inte tom i magen (= duktig vid vanlig viktnedgång).
    Ja visst är det härligt att man får äta

Själv har jag "den där veckan" nu så struntar i mått och våg. Vart sugen på choklad igår. Tur att man inte orkade gå o handla, men tryckte i mig några sockerfria halstabletter. Varför måste man få såna cravings? Skäms
  • Nikhita

Var det Lohmans bearniesås ni pratade om förut? Tittade på den o den innehöll socker,
    men så hittade jag istället ICAs och den hade bättre innehåll o mindre kolhydrater

• Nikhita

Bearniesås.. Lohmanders, innehåller ansjovis? Urk! Och vad är melass?
    Men antar att vissa av er menar att den är jättegod,
    speciellt med tanke på att ICAs sås har mindre kolh o inget socker

• Nikhita
    jeng skrev 2011-03-16 09:15:29 följande:
    Här var det förresten 0.3 till ner på vågen imorse! jätteskönt!!!! visst är det mycket vatten som försvinner nu, men oavsett!!!
    Vad kul ändrat nåt i kosten nu?
  • Nikhita
    jeng skrev 2011-03-16 09:32:37 följande:
    Ja jag har gått från äta fritt på kalorier och ca 35 gram kolhydrater, till ett max på kalorier (satsat på 1800) och i närheten av 10 gram kolhydrater... så det är rätt stor skillnad.
    Ahaa okej Bra att det funkar bättre.

När det kommer till turkisk yoghurt så ska jag nog prova på Meze isället, mindre kolhydrater
    Provade nåt annat märke av turk.yoghurt men den var ingen god alls.

Igår så unnade jag mig stora vita bönor när vi åt chili con carne. Mums!
    Kunde varit nåt värre så känns inte så farligt
  • Nikhita
    FiaFunderar skrev 2011-03-16 09:43:26 följande:
    Fasiken vilken ny härlig energi man får när våren kommer!
    Jag vaknar tidigt på morgonen och är fylld av energi och nu ska jag ut på en joggrunda. Har varit förkyld ett tag så har inte kunnat satt igång riktigt.
    Men idag den 16 mars så börjar min "hårdträning" plus strikta LCHF så får vi se hur det funkar Skrattande

Jag har funderat på det där med proteindrink... Är det någon som dricker det och i såna fall när? Ersätter ni en måltid med proteindrink istället? Jag tänkte att det kanske är bra att dricka det när man ska börja träna.
    Jag tänkte köpa proteinpulver att dricka direkt efter träning eftersom jag gärna vill styrketräna lite och vill inte bryta ner musklerna. Smidigare än att gå runt med kokt ägg osv i väskan tycker jag
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**