• Kattdamen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Varför är det så många som är sockerförespråkare istället? Är det någon motvikt till lågkolydratdieterna? Socker ska serveras till allt, och är det viktigaste ämnet för våra kroppar, typ.

• Kattdamen
    rednose skrev 2011-12-12 11:52:51 följande:
    ok men vad har adamsfamily för bakgrund då? Inget illa ment men jag tar nog helst råd som är uppbackade av någon form av kostrådgivare eller läkare. :)
    Det är dock precis så som vår dotter äter, som du beskriver. Hon har dock även största kalaskulan på dagis! HAHA! Inte tjock dock utan bara en liten kula. Ärligt talat tycker jag det är få ungar på vårt dagis som har nåt babyhull alls. En kille men det är väl den enda.

Ska testa yoghurt! Äpplemos har jag kokat i mängder i höstas så det blir till att låta nån äta av den nu då! :)
    Tack för din tid! :) 
    Min dotter har också lite kalaskula, men är ändå inte överviktig enligt bmi.

Sitter väl där på många ungar antar jag.

Eller så är hon en hobbit, med anlag för kalaskula.
  • Kattdamen

Oh, det är ju den damen som anser att fri amning ger övervikt.

• Kattdamen

Jag tycker inte kanel är enbart till för söta saker. Jag brukar ha kanel i köttfärssås.

• Kattdamen
    35an skrev 2012-02-01 15:02:56 följande:
    Jag tycker att man gått från att räkna kalorier besatt till att räkna kolhydrater besatt. När man läser här så räknas det hit och dit, jag trodde hela grejen med denna kost var att slippa det. Att äta när man är hungrig och att äta rätt sorts fett osv. Jag själv käkade LCHF i ca 4 veckor och gick ner 2,5 kilo men blev så stressad av allt räknande som alla gjorde hela tiden. vad anser ni om det? Absolut inget påhopp eller nåt utan jag är bara intresserad av era åsikter.
    Jag räknar inte. Det jag tittar på är 5/100, fast jag kan äta saker med mer kolhydrater i. Det jämnar ut sig i det stora hela.
    Mig får du älska hedniskt.
  • Kattdamen

Jag improviserade ihop ett bröd idag, det smakade scones.

En kopp te, tack.
  • Kattdamen

Jag funderar på en sak, jag äter p-piller sen tre månader tillbaka, och har märkt ett väldigt stort sug efter mat, och då mat med mycket kolhydrater. Jag kan inte stå emot alls, och börjat gå upp i vikt.
    Har med p-pillrena att göra möjligtvis?

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Ninis skrev 2012-02-27 12:39:00 följande:
    Frågan är, hur länge har du ätit lchf?
    Ett år ungefär. Har inte haft några som helst problem med sug innan. Jag är heller inte sugen på den mat jag tycker är väldigt god egentligen.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Ninis skrev 2012-02-27 12:49:22 följande:
    Ja, om har ätit lch i ett år och suget kom efter att du börjat med p-piller, så kanske det hänger ihop?! Ja, om du inte slarvat och ätit kolhydrater/socker eller annat som kan trigga sug.
    Självklart har jag slarvat, eftersom jag inte kunde hålla emot efter jag började med pillrena. Oavsett hur mycket jag försöker, och har gått några dagar då jag inte slarvar, så är det enda jag tänker på choklad, bröd och annat kolhydratrikt.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Mandel skrev 2012-02-28 07:06:42 följande:
    Jag är lite besviken på maken som inte ens försökte helhjärtat och sedan gav upp LCHF efter 1 vecka. Han orkade inte ens stå emot sockersuget i 1 vecka!
    Hans kompis som tidigare kört LCHF och som nu ska köra igen tyckte att han var knasig med tanke på att jag har hållit på i 1 år så har maken all hjälp och inspiration som behövs.
    Och jag är väldigt huslig/matlagningstokig så det blir verkligen variation här hemma.
    Så nu äter maken maten jag lagar och så ska han tydligen köra Alli igen. Grattis!
    Jag hoppas ni har fler än en toalett.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**