johanna832 skrev 2011-02-24 12:40:16 följande:
Här är en till som har kört LCHF i 1 månad, startade en tråd för LCHF men fick då svaret en länk till denna tråd, vad roligt att det är fler som äter denna livsstil.
Jag har 24 kg övervikt jag ska tampas med och har PCO också...skrev av receptet med pannkakorna och dem ska jag prova. Är den nån som har provat LCHF glassen vanilj eller chocklad??? Den är supergod!!
Nu har jag väl fått in snitsen på det här, men det blir en väldigt ensidig kost tycker jag, försöker få in bacon varje dag i min mat för att kompensera för hög kolh. nivå. Och det funkar, jag har stått still i ett par veckor nu, men det är för att jag fuskar på helgen öl är det västa man kan fuska med har jag upptäckt....i denna stund sitter jag och äter flygande jakob, väldigt gott :) Med lite striktare nu denna vecka har jag faktiskt tappat 1 kg, så det blir att fortsätta så här....inge fusk mer!!
Öl är enligt kostdoktorn = flytande bröd ( big no-no )
Vet inte om du gillar vin men annars är ju både vitt torrt och rött vin tillåtet.
Gällande maten så finns det ju massor att äta, lite tips,
Grillad kyckling med coleslaw
Köttfärsbiffar med smörstekt vitkål och ev lite beasås
Auberginelasagne
Fiskgratäng
Panerad ( panera med mandelmjöl, fiberhusk eller parmesanost ) fisk med blomkålsmos
Ostgratinerade köttfärsfyllda paprikor
Kycklingwraps ( wrapsen gör man lätt själv )
biff med coleslaw eller grönsaksmos
Korv med sallad och dressing
skagenröra till nåt av alla lchf-bröd
Hemmagjord pizza
Hamburgare med salladsblad
Ja, det finns ju massor att variera med

Lycka till!