• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

Åh pepp behövs. Har totalt minskat 8kg på tio veckor. Men nu har jag legat på en platå i över en månad- inte ett enda kilo är borta Funderar på att ta sats och boosta med en veckas fakir- men det känns så motigt på semestern. Igår efter veckans vägning blev jag helt uppgiven och slutade kvällen med att äta av makens kex till ostbrickan Ångest! Känner hur motivationen sviktar.

• Jag1977

Nu har jag tagit tag i min sviktande motivation. Storhandlat. Bakat lchf bröd och kex. Bakat frysen full med lchf pizza, fyllda muffins och pajskal. Gjort en matplanering för 10 dagar och har allt hemma. För någraveckor sen hade jag inte rört ett chips- var så grymt taggad- senaste veckan har allt möjligt slunkit ned, men nu jävlar! Jag SKA återfinna min motivation och främst mitt MÅ BRA tänk. TACK till er alla, bara att läsa här ger mig pepp!!!!

• Jag1977

nu har jag förberett inför hösten och vardagen. bakat fyllt frysen med åde kex och bröd och matmuffins.
    semestern har varit lite svår, mycket middagsbjudningar och jag har lovat mig själv att aldrig bli en sån som kräver speciell mat eller petar i maten (har själv såna vänner som går på diverse "dieter" och det är så jäkla jobbigt som värdinna).

ikväll blir det kräftskiva och jag vet att alla tillbehör innehåller mjöl (hembakt bröd, pajer osv osv). tänkte först ta med mitt eget bröd och en egen paj- men så igår ringde värdinnan och berättade stolt hur hon bakat hela dagen inför idag... så då vill jag inte "förstöra" genom att inte ens vilja smaka idag.

hur gör ni andra när ni är bortbjudna?

• Jag1977
    Tessa606 skrev 2012-08-04 16:25:34 följande:
    Jag tar med mig eget, för tillfället har jag två val, stanna hemma eller ta med eget, jag vill inte riskera att dra igång mitt sockermonster. Jag pratar om det innan och hoppas att ingen blir sårad, men min hälsa och mitt välbefinnande är prio ett för mig just nu, kanske ego, men så är det

Så gör jag med med mina nära vänner, de vet ju vad jag äter redan så de brukar anpassa så att jag kan äta kött och sås tex Däremot när det är mer ytliga bekanta är jag så himla rädd att såra nån, men egentligen har du ju rätt. Min hälsa borde gå före det.... :-/ Idag ska jag iaf äta det som bjuds, men i fortsättningen kommer jag nog göra som du.
  • Jag1977

Min sambo säger att jag har ett jämnare humör med LCHF. Jag antar att han har rätt

• Jag1977

Nån annan som har fått problem med brännande magont, gaser och illamående? Försöker hitta om jag ätit nåt speciellt de dagar jag får extra ont- men än så länge vet jag inte... Funderar på om det kan vara broccoli?! Fast jag har aldrig reagerat på det innan lchf....? Tar tacksamt emot tips eller råd då det är ruskigt besvärligt.

• Jag1977

Idag testar vi ny "festmat" Förrätt; Kronhjärtan fyllda med chilikräftor. Olika ostar och frökex. Varmrätt; Grillad kycklingfilé med pommes gjorda på kålrot och bea. Syndar med ett glas rött till 😊

• Jag1977

Jag tål knappt nån alkohol nu. Var på fest förra veckan, drack två glas vin till maten och det räckte hela kvällen för både dans och annat som brukar kräva mer än så, hahaha

• Jag1977

Pommes på kålrot var toppen! Kanske inte nåt om man kör strikt, men fantastiskt gott till grillat!

• Jag1977

Köpte kronärtskockshjärtan på burk och de var helt underbara att bara klicka fyllning i! Verkligen ett tips på bra förrätt- skulle lätt servera det även till de som inte äter LCHF!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**