• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

Färdigsallad på macken. Ölkorvar eller nån annan korv. Be om en korv utan bröd.

• Jag1977
    The Kittycats skrev 2012-08-16 11:55:37 följande:
    Kanske ska prova jag med Hur små formar, som bullformar?
    ♥ Skruttan född 10-07-15

Typ Jag brukar använda mig av två små plastburkar, men tror säkert muffinsformar funkar lika bra
  • Jag1977
    The Kittycats skrev 2012-08-16 11:55:37 följande:
    Kanske ska prova jag med Hur små formar, som bullformar?
    ♥ Skruttan född 10-07-15

Det blir ju två stycken av en sats, äter bara en- den andra käkar sambon eller så sparar jag den- blir jättegod om man bara värmer den några sekunder igen
  • Jag1977

Gjorde våfflor igår med hallon och vispad grädde. De var faktiskt riktigt goda och barnen åt så mycket att jag fick göra en till sats! toppen!

• Jag1977
    häjhäj skrev 2012-08-16 13:13:12 följande:
    Började med lchf i slutet av juni, har sedan dess gått ner ca 7 kg och minskat totalt (bröst, midja, mage, stuss osv) 20 cm. Men nu har jag stått still med vikten sen ett tag tillbaka. Jag funderar på att ta några fakirdagar för att få lite hjälp med viktminskningen igen och för att sen kunna se om platån beror på något speciellt... Om jag tar 4-5 dagar med fakir, tror bi det kan hjälpa då? Jag kan inte äta ägg så det blir protein och smör för min del. Tror ni att jag kommer behöva något kosttillskott under dessa dagar? Tacksam för all hjälp, tankar och funderingar för jag känner mig en aning frustrerad ang vikten.

Wow! Vilken start! fantastiskt! Jag hamnade i en platå efter ca 6v och tog då en vecka fakir, tappade 3,5kg på den veckan! Sen har jag gått ned betydligt långsammare än i början, men ca1-2kg i månaden, inte som Endel som tappar flera kilon i månaden... Men jag försöker se det som en livsstilsförändring- inte en diet så jag kämpar vidare!
  • Jag1977
    The Kittycats skrev 2012-08-16 14:10:29 följande:
    HugoochVilma skrev 2012-08-16 12:51:14 följande:
    Jag använde två typ cukcakesformar, lite större och mer stadigare än vanliga bullformar. Blev toppenbrA!
    Blri det som ett "bullbröd då", alltså man delar den på mitten och får en över- och en underhalva?
    ♥ Skruttan född 10-07-15

Det kan man nog göra som man vill jag smörar bara ovanpå
  • Jag1977
    Martina 76 skrev 2012-08-16 22:02:29 följande:
    Men då får du väl kontra med att knappt har något blocksocker! Undrar vad de skulle säga om mig då som i stort sett bara äter 1 ggr per dag!  

Men hur klarar du det? Kan du inte beskriva en vanlig dag (alltså hur du äter) Jag känner själv numera att det sällan känns nödvändigt att äta men man sätter sig med resten av familjen. Har börjat övergå till två mål, men vet inte riktigt hur jag ska säkerställa att man ändå får "energi" nog. Har i tonåren haft anorexia, så när hungerskänslorna försvinner känner jag mig lite nervös....
  • Jag1977

[quote=66244509][quote-nick]Martina 76 skrev 2012-08-16 22:46:58 följande:[/quote-nick]

Jag1977 skrev 2012-08-16 22:09:05 följande:
    Men hur klarar du det? Kan du inte beskriva en vanlig dag (alltså hur du äter) Jag känner själv numera att det sällan känns nödvändigt att äta men man sätter sig med resten av familjen. Har börjat övergå till två mål, men vet inte riktigt hur jag ska säkerställa att man ändå får "energi" nog. Har i tonåren haft anorexia, så när hungerskänslorna försvinner känner jag mig lite nervös....
    Jag äter bara när jag är hungrig. Oftast blir det 2-3 ägg och några koppar kaffe med äggmjölk under dagen. På kvällen äter jag mitt huvudmål. Jag har aldrig brist på energi, har aldrig mått bättre, är aldrig sjuk och mår hur bra som helst! Jag tror inte människokroppen är gjord för konstant, regelbundet matintag, utan jag tror vi är designade för periodisk svält/fasta. [/quote Har du receptet på äggmjölk? Har sett flera olika och din verkar ju onekligen bra Jag tänker som du, grejen är bara att jag vill att mina barn äter sina mål och vill inte som mamma överföra någon som helst bild av att jag "inte äter", därför tar jag alltid lite- även om jag på sistone märkt att typ några tuggor är nog... Ska testa äggmjölk i kaffet! Kanske boostar min viktnedgång som är lite seg
  • Jag1977
    Martina 76 skrev 2012-08-16 23:28:10 följande:
    Jag tar 3 ägg, 50 g smör och häller på en halvliter kokande vatten och kör med stavmixer. Gott och nyttigt!!!

Tack snälla!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**