[quote=66244509][quote-nick]Martina 76 skrev 2012-08-16 22:46:58 följande:[/quote-nick]
Jag1977 skrev 2012-08-16 22:09:05 följande:
Men hur klarar du det? Kan du inte beskriva en vanlig dag (alltså hur du äter) Jag känner själv numera att det sällan känns nödvändigt att äta men man sätter sig med resten av familjen. Har börjat övergå till två mål, men vet inte riktigt hur jag ska säkerställa att man ändå får "energi" nog. Har i tonåren haft anorexia, så när hungerskänslorna försvinner känner jag mig lite nervös....
Jag äter bara när jag är hungrig. Oftast blir det 2-3 ägg och några koppar kaffe med äggmjölk under dagen. På kvällen äter jag mitt huvudmål. Jag har aldrig brist på energi, har aldrig mått bättre, är aldrig sjuk och mår hur bra som helst! Jag tror inte människokroppen är gjord för konstant, regelbundet matintag, utan jag tror vi är designade för periodisk svält/fasta. [/quote Har du receptet på äggmjölk? Har sett flera olika och din verkar ju onekligen bra

Jag tänker som du, grejen är bara att jag vill att mina barn äter sina mål och vill inte som mamma överföra någon som helst bild av att jag "inte äter", därför tar jag alltid lite- även om jag på sistone märkt att typ några tuggor är nog... Ska testa äggmjölk i kaffet! Kanske boostar min viktnedgång som är lite seg