• dotson

**Den stora feta LCHF-tråden**

I år ska jag gå ner till 65. Har jojo-bantat med VV, soppdiet, kaloriräkning och Lchf de senaste 7 åren vilket har resulterat i att jag gått UPP från 65 till till 72. De senaste fyra åren har jag pendlat mellan 72-80 kg. (Innan sista barnet vägde jag 60 kg så det har varit mitt mål förut, nu är jag äldre och tror att 65 är bättre) Har kört på sedan den 1 jan (egentligen så smått sedan 16 dec med liite avbrott för julafton och nyår) så dag är idag dag 4. Känner mig seg och trött. Fredagar blir min vägdag och jag har nollställt min vikt på Shapeup så idag, första vägdag, visar den 75,6 kg och midjemåttet 88 cm.

• dotson

Eleonor86 - kikade på dina bilder. Du ser verkligen inte ut att väga 90 kg, snarare 75 typ. Funkar din våg som den ska? :)

• dotson

Vad duktiga vi är!

Är inne på dag 6 och fortfarande lite hängig och huvudvärk. Blir nog bättre om någon dag. Är dock grymt sugen på nåt men jag har förbrukat mina 20 kolisar så det får bli en kaffe med kokosfett och vaniljpulver i kväll. Min fallgrop är jobblunchen men nu så har jag 6 matlådor i frysen till veckan som kommer. 2 lax med philadelphiaost och blomkål, 2 kyckling i kokosmjölk och jordnötssmör och 2 broccoligratäng med skinka. Imorgon ska jag göra lasagne på squashplattor och vips blir det 4 luncher till :)

• dotson

Dag 7 och mycket piggare även om huvudet fortfarande känns lite tungt. Ska nog köra lite på crosstrainern i dag.

I januari ska jag dock fokusera på maten och inte motion men min motionsplan fr.o.m. 1 feb är crosstrainer tis och tors 30 minuter och löpning/rask promenad 5 km en gång i veckan med mål att komma under 30 minuter.

Plankan började jag med igår och är sjukt svag. Klarade med nöd och näppe 3*20 sek på knäna. Ni som kör plankan, kör ni varje dag eller är det bra att vila en dag?

• dotson

Usch, har precis upptäck ett mindre angenämt problem. Jag stinker gammal svett under armarna. Det gör jag aldrig annars. Måste vara pga ketosen. Hoppas att det är övergående. Nån som märkt av samma problem?

• dotson

Ninis - morgon och kväll, ok. Då kör jag ett pass nu på direkten så att det är avklarat. 60 sekunder på tårna känns svårt med det får bli mitt mål!

• dotson

Hanniz - jag är också sugen eller snarare hungrig idag. Glömde lunchen hemma och köpte färdig lax, sallad och coleslaw i affären. Misstänker att jag fick i mig en massa kolhydrater i coleslaw för efter lunchen kom hungerkänslorna tillbaks. Har bitit ihop så gott det går och lyckats stoppa vid 31 kolhydrater (försöker hålla mig till 20). Dricker nu kaffe med kokosolja och hoppas nöja mig vid det. Kämpa på och stå mot suget!

• dotson

Kul att läsa om allas bra resultat, grattis!

Själv hade jag vägdag idag, Har legat på i snitt 22 kolhydrater och 1500 kalorier per dag senaste veckan. Resultat -0,5 kg. Midja oförändrad. Fettprocent ökat från 37.0 till 37.1. Hade hoppats på bättre resultat men å andra sidan har jag gått ur och in i ketos flera gånger under 2012 så kroppen har väl tröttnat på mitt velande och vill veta säker på att jag håller fast vid det nu :) och det ska jag!

• dotson

Tänkte testa att dricka en mbc till frukost. Oj vad mycket smör! Drack den med Irish Coffee sugrör och fick ner den men den var inte supergod precis. Känner mig helt mätt nu. Ska bli spännande att se hur länge jag håller mig :)

• dotson

Kul Ninis - får jag fråga hur länge du håller på och hur mycket du gått ner? Behöver inspireras :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**