• PikkuMyy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Krambjörn skrev 2012-05-11 08:38:01 följande:
    Ni som bara hållt på några veckor eller 1 mån har ni gått ner en del eller lite?
    Jag har hållit på i ca 2mån o gått ner ca 4kg. MEN, då har jag fuskat vid fler (2-3) tillfällen med icke-lchf tillåten mat/fika. Nu har jag stått stilla med vikten i 3-veckor, tills nu. Nu visade vågen 89,8kg, startvikt var 94,2kg., förra veckan 90,6kg. Har dock märkt att även om vågen inte visat nåt resultat att kläderna sitter lösare =) Nu hoppas jag att platån är slut o att jag börjar rasa!
  • PikkuMyy

Funderar på att dra ner på mejeriprodukter rejält ("nästan utesluta") för att se om viktminskningen kan komma igen efter att ha stått stilla i 4veckor...men jag vete tusan vad jag ska ha i kaffet?! Äggmjölk har jag hört att en del har istället för mjölk eller grädde...Men funkar det verkligen?

• PikkuMyy

Ni som kör fakir, hur mycket har ni gått ner på hur lång tid? Antar att det beror på hur mycket överikt man har...?Blir man tröttare än vanligt?Är det så att man äter typ kött,fisk,fågel o ägg? Och inget annat? Hur lång tid är "lagom" att köra detta? O hur gör man när man är klar?Kan man bara övergå till "vanlig" lchf på en gång? *frågvis o nyfiken*

• PikkuMyy
    Loreena skrev 2012-05-15 22:14:11 följande:
    Jag kan rekommendera att du läser någon bok av Sten Sture Skaldeman, eftersom att det är han som myntat begreppet fakir.

Kort och gott så är det väl kött, kyckling, fisk, ägg, smör/bea/majonäs och kanske någon gurkskiva, nåt salladsblad eller så som dekoration, så som jag har förstått det iaf.
    Ok,tack för tipset! Ska genast kolla upp!!!! Men känner jag mig rätt har jag inte tålamod att vänta på att få hem en bok o ännu mindre på att läsa den innan jag kör igång! Glad Så jag kör nog på med allt ovanstående, kanske redan imorgon...? Men nu har jag grädde i kaffet, o en hel del dessutom. Vad ska jag ha istället? (för jag antar att grädde inte är ok enl. fakir?) Äggmjölk? Har inte testat,är lite rädd för konsistensen...Finns det nåt annat alternativ ifall det absolut inte går med äggmjölk? *kinkig o kräsen* =)
  • PikkuMyy
    EEE skrev 2012-05-16 10:36:26 följande:
    Jag har tänkt köra fakir en vecka i stöten. Det är väldigt enformig kost och det känns som en lagom tid att avstå från all god sallad och mejerier. Jag kommer upprepa fakir med jämna mellanrum, kanske varannan vecka? Bestämmer mig hur jag gör efter denna veckans slut!

Jag har stått stilla viktmässigt länge nu och hade svårt att köra periodiska fastan när sömnen här blivit en bristvara. Fakir passar mig bättre så vis och så vill jag få igång min viktnedgång igen.  
    Jag har också stått mer eller mindre stilla i ca 1månad nu....jag är lite så att om jag inte ser resultat så slutar jag "tro" på att det funkar. Nu har jag inte gett upp än,men jag har varit riktigt frestad mååånga gånger så det är väl en tidsfråga om jag inte gör nåt åt sakenFlört Så fakir it is för mig fr.o.m. imorgon... Ska vi "sällskapa"? Flört Har inte bestämt hur länge jag ska köra...Ska man helst köra lite fler dagar i rad, tro? Eller kan man köra nån dag här o där? Shit vilken dålig koll jag harFlört
  • PikkuMyy
    villbligravid2012 skrev 2012-05-16 11:24:39 följande:
    hej är det vanligt med illamående av lchf?
    Jag har inte upplevt nåt sånt annat än i allra första början o då oftast i samband med att jag hade ätit för mycket fett. Nu efter lite drygt två månader inget sånt. Klart man kan må illa,men inget jag har kopplat ihop med kosten,för då skulle jag må illa hela tiden=)
  • PikkuMyy
    Boost skrev 2012-05-16 13:07:59 följande:
    Tycker du ska prova med en vecka först och se hur din kropp reagerar på det :)
    En hel vecka??? =) Jodå, heja heja friskt humör...osv=)
  • PikkuMyy

Förresten,såg att nån frågade förut i tråden om det va ok med fun light med stevia när man kör fakir...såg aldrig svaret o hittar inte heller...nån som vet?

• PikkuMyy
    Boost skrev 2012-05-16 13:18:25 följande:
    Haha, jo men en vecka ska du allt klara av, sju dagar av ditt liv. Det är det värt :)
    Inne på min tredje dag nu, första och andra dagen var riktigt trist men nu börjar jag nästan vänja mig :)
    Vet inte hur effekten skulle se ut om man körde detta under enstaka dagar här och där. 
    Jodå,det klarar jag nog! Det va lite ironiTungan ute Har jag ätit mig tjock får jag skylla mig själv,haha! Jag gissar att det inte blir några kulinariska upplevelser framöver, så jag får väl frysa in mitt goda bröd så jag har nåt att se fram emot! Vi ska på dop till pingst så jag tänkte att jag skulle köra fram till dess...O sen får jag se hur jag gör beroende på resultat o hur det har gått. Det KAN inte va värre än 3veckor på nutrilette! Flört
  • PikkuMyy
    Ellaria skrev 2012-05-16 15:37:35 följande:
    Nej, jag frågade om det var okej under periodisk fasta. Under fakir är det okej, inga kolhydrater ju.
    Javisst ja,så var det ju! Men nu fick jag svar på min fråga iaf,tack!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**