• PikkuMyy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Va roligt att läsa hur bra det går för så många! Blir så peppad!!!

Efter en dag på fakir kunde jag inte låta bli att väga mig, och vågen visar -0,6kg från fakir-start!!! Även om det så bara skulle va vatten så är det ändå tillräckligt att få mig att kämpa med fakir! Heja heja!!!Glad

• PikkuMyy
    stjierna skrev 2012-05-19 15:39:13 följande:
    Idag har jag tappat greppet helt, eller egentligen började det igår med ostbågar.. :/ dagens lunch var burgare med pommes, mellanmål blev en fet cheese cake med latte.. Hua, jag vill inte ens tänka på alla KH som flödar i mig nu... :'(

Jag är helt off och den KHsugna delen av min hjärna vill bara skita i att äta LCHF och bara vara "nöjd" med hur jag ser ut. Den delen skriker också "jag orkar inte meer!" fast LCHF inte ens är jobbigt att följa! SUCK.

Och det värsta är att jag har EXTREMA sug både vid ägglossning och mens (som varar sju dagar) så varje månad är det 10 dagar av månadens 30 som hela jag bara skakar efter kolhydrater....
    Jag har också sug utan dess like vid ÄL o mens...O dessutom förvandlas jag till ett monster =) Jag har hört att jättenattljusolja (eller omega 6,eller om det va samma sak eller om det va både och...?) skulle hjälpa mot pms. Vet dock inte säkert om det hjälper mot suget också, men kanske värt att kolla upp?  Kämpa på, du kan!
  • PikkuMyy

Fakir dag 4. Eller igår blev det nog fakir UFO (heter det så?Åt under 5g kolhydrater om jag räknat rätt) Igår kväll -0,7kg efter att ha stått stilla i en månad. Känns bra,fast ärligt talat hade jag hoppats på mer... Huvudsaken det går ner! Jag kämpar nåt fruktansvärt med motivationen och det värsta är kaffet! Äggmjölk funkar bara inte istället för mjölk eller grädde för mig. Innan jag började med fakir har jag varit sååå avundsjuk på övriga familjens mat, typ klyftpotatis till grillat,men nu längtar jag efter lchf-snälla alternativ, så om inte annat så har fakir fått mig att uppskatta vanlig lchf-mat mer!!!
    Jag har rannsakat min mat den sista tiden innan fakir och tror att jag nog har ätit för mycket kh utan att va medveten om det....hur gör ni andra för att hålla reda på dem? Antar att det finns nån sida som man kan va medlem i eller nåt?
    Funkar pepsi max när man kör lchf/fakir? Sötat med aspartam o acesulfam K? OM det gör det,finns det nån "max-gräns"?

• PikkuMyy

Ni som pratar om insulinresistens och att man är känslig för kolhydrater...hur vet man det?

• PikkuMyy

Fakir dag 5,känns enformigt o himla trist,men men ...KÄMPA KÄMPA!! Inhandlade en burk kokosfett idag,hört att så många skriver att de har det i sitt kaffe...Men kan man använda det till nåt annat?Och visst är det så att det har nå hälsofrämjande egenskaper..?Vilka de i så fall var har jag glömt...*virrpanna*Glad
    Ska på dop nästa helg o är livrädd att trilla dit med en massa ajabaja...Så jag har kollat upp recept på lchf-vänlig snickers. Nån som har tips på nåt annat gott som inte behöver stå i kyl? O vi kommer resa en bra bit så vi kommer nog ha matsäck med oss,men va tusan tar man med sig då...?

• PikkuMyy
    Lady Maria skrev 2012-05-22 08:05:22 följande:
    Jag har kokosfett i kaffet då det mättar så bra. Som frukost dricker jag oftast bara en kopp kaffe med 1 tsk kokosfett. Nu när jag är van det så saknar jag det när jag dricker kaffe utan kokosfett. Snart kommer jag nog att ha en burk i handväskan   Och så är det nyttigt, såg att du har fått en länk av Faile.

Jag provade att göra LCHF snickers förra helgen men det triggade igång mitt sötsug

Till morsdag tänkte jag prova att göra kokostoppar så jag får något gott när de andra äter tårta. Tänkte prova receptet som är i Expressens sista LCHF-bilaga med 2 ägg, 50 g smält smör, 200 g kokosflingor, 1 dl sukrin. Blanda allt och forma smeten till 20 toppar och grädda i 175 grader i 10-12 minuter.
    Ska testa kokostopparna, och kommer nog göra dem söööta=) Då blir jag nöjd med mindre mängd,hoppas jag!

Har gjort en variant av snicker-fudge o den va ju gudomlig...Hur vet jag detta när jag fakirar...? Jo,just det...Jag FUSKADE!!!! Gaah...fy på mig....Nya tag!
  • PikkuMyy
    Gladskit skrev 2012-05-22 10:05:00 följande:
    Gör bounty! Jättegott!
    Mmmm,låter gott det med...Varför inte? Flört
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**