• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Såg att inte länken funkade :/
    Här kommer receptet!
    Lchf-kladdkaka
    200 g 70% choklad (Fazer dessertchoklad)
    200 g smör
    1 dl sockerersättningsströ (tex sukrin)
    1 tsk vaniljpulver eller 1 krm Dr Oetkers vaniljarom
    4 ägg
    Smält smör och choklad på låg värme.
    Vispa ägg, strö och vanilj riktigt luftigt.
    Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund.
    Häll i springform och grädda i 200 grader i 6 minuter.
    Låt stå kallt.
    Servera med en klick vispgrädde och valfria bär!

• RebornEve

En dum fråga kanske men here goes :)
    Ett exempel: Om jag är i ketos när jag äter 20 gram kolhydrater per dag. Men väljer att bara äta 10 gram per dag.
    Går man ner snabbare ju mindre kolhydrater man äter eller är de ketos som är de viktigaste.
    Har googlat men hittar inget vettigt svar!

• RebornEve

Majuni: jag har gått ner 30 kg sedan jag födde mitt andra barn. Det tog ca 1 år.
    Nu kämpar jag för att bli av med det sista kilona :)

• RebornEve

Jag skulle vilja prova fasta, men har precis fått magkatarr :/ den blir värre när jag inte äter så får nog vänta med fastan!

Någon som efterfrågade före och efterbilder. Jag vill inte lägga ut bilder här iaf, eventuellt skulle jag kunna maila privat :)

• RebornEve

Mandel : jag kan vittna om att mitt humör har blivit avsevärt bättre :)
    Känner mig gladare och mår helt enkelt bättre. Migränen har dessutom blivit i princip obefintlig.
    Dessutom är jag snyggare :) synd bara på mitt hudöverskott på magen, men det ska fixas med en bukplastik :)

• RebornEve

Jag har mått riktigt dåligt en gång när jag fuskade. Vi snackar huvudvärk, illamående och magont och diarré. Efter de dröjde lååång tid innan jag fuskade igen

• RebornEve

Är de någon här som har magkatarr och äter lchf ?
    Det funkar ju inte så bra att äta för sällan för då får jag djävulskt ont i magen.

• RebornEve

Jag räknas som överviktig enligt BMI.
    Jag har byxstorlek 28 eller 29 i jeans beroende på om de är strech eller inte. Storlek small i tröjor.
    Sen jag fick barnen har jag fått putmage, beror på förslappad bukmuskulatur som inte går att träna så den blir bättre.
    Har även häng på magen med hud som inte kan dra ihop sig.
    Ska göra en bukplastik snart så då får man hoppas att man blir lite mer nöjd :)

Hokuspokus: har du barn?

• RebornEve

Ninis: jag ska göra en stor bukplastik.
    Då lossas huden ända upp till revbensbågen. Sedan sys bukmuskaluturen ihop likt en korsett. Om fettsugning behövs görs det på höfter och midja för att få bästa resultat.
    Sedan sedan dras huden ner över och överskottet skärs bort.
    Jag fick ett pris på 50000

• RebornEve

Martina76: det är ett stort ingrepp.
    Men jag vill verkligen bli av med hängmagen

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**