• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag vet inte hur länge jag har ätit lchf, men jag började någon gång efter att min dotter föddes. Hon är 1,5 år nu.
    Har gått ner 30 kg.
    Ca 15 kg var gravidvikt, men iaf så nu väger jag ca 15 kg mindre än jag gjorde innan jag blev gravid :)

Min bror gick hastigt bort förra veckan så det har varit lite si och så med motivationen senaste veckan :(
    Men trots en stor mängd carbs har jag ändå inte gått upp och det är jag glad över

• RebornEve

Martina: tack för omtanken! ja det är hemskt och det man tänker på i nuläget är inte direkt kost, även fast jag börjar bli sugen på att köra igång igen.
    Magen är ju totalt i uppror, den är inte van vid godis. Men vissa dagar har godis varit det enda jag fått i mig, och någon energi måste man ju ha.
    Funderar på att småstarta idag igen.
    Har inte ätit sedan 19 igår och kommer nog vänta till lunch idag.
    Ska ta en PW med hunden runt 9 och sen ska jag nog fixa lite lax och dillsås. Mums

• RebornEve

Martina: precis så vet jag att det är, därför jag bestämt mig för att nu är de slut med socker.
    Kommer inte bli svårt nu när jag väl bestämt mig. Vill hinna in i ketos innan mina vanliga rutiner med jobb och allt startar igen på måndag.

• RebornEve

Så skönt de var med en promenad och nu har jag ätit laxfilé och dillsås :)
    Barnen sover och jag njuter av tystnaden !

• RebornEve

Dagen har gått fort idag. Sambon har legat däckad på soffan så det har varit fullt upp med 2 barn. Tvättat som en tok eftersom barnen haft magsjuka :/
    Inte har det blivit mycket mat men jag är varken hungrig eller sugen.

Druckit en kopp te till frukost.
    Till lunch blev de laxfilé och dillsås
    Till middag/mellanmål 3 skivor lufttorkad skinka.
    Nu blir de inget mer att äta förrän lunch imorrn.

• RebornEve

Stijerna: allt vitaminer får man från ägg utom c-vitamin. C-vitamin finns i bär och grönsaker

• RebornEve

Broccoli är ju hur gott som helst :)
    Broccoligratäng äter jag minst en gång i veckan !

• RebornEve

Äter den även kokt till annat och så broccolisoppa. Broccoli är nog den grönsak jag gillar bäst ;)

• RebornEve

Korin: jag kokar broccolin så den blir halvmjuk i lättsaltat vatten. Lägger sedan riven ost blandat med broccolin i en ugnsform. Värmer cremefraiche i en kastrull och saltar och pepprar. Häller cf över broccolin och toppar med ost. In i ugnen tills de fått lite förg

• RebornEve

det går att använda färskost i skinksås om man vill ha den tjockare och inte vill använda vetemjöl.
    Jag gillar färskost med vitlök och örter :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**