Inlägg från: banantelefon |Visa alla inlägg
  • banantelefon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Krambjörn:
    Jag tränar ganska mycket...
    Min dag igår:
    Start på dagen: kaffe med en skvätt grädde
    Brunch: omelett på 2 ägg, en skvätt grädde, 3 gröna sparris, 1 pyttebit av en liten röd paprika, grönsallad, 1/2 kopp kaffe med en skvätt grädde
    Mellanmål: 2 kokta ägg med majonnäs
    Kväll: oliv-/bacon-biffar, baconlindad sparris, grekisk sallad, tzatziki + 1 glas vin

Utöver det drack jag även 3,5 liter vatten.

Träning:
    45 min crosstrainer - 2,22 km

• banantelefon
    So Cal skrev 2012-06-02 18:27:17 följande:
    Såååå.. dagens middag:
    Grillade halloumi, körsbärstomater, rödlök, paprika, lchf-bröd och marinerade champinjoner. Till det avokado, sallad och aioli. Efterrätt äpple-kanel-smör-knyten från grillen med lättvispad grädde. Lovely!
    ÅÅhh... berätta mer om de där knytena :P

Här blev det svensk husmanskost när den är som bäst med inkokt makrill, gräddstuvad fänkål, skarpsås och äggsallad. 
  • banantelefon
    So Cal skrev 2012-06-02 18:35:13 följande:
    Skivade bara äpple, hade på kanel, stevia, vaniljpulver, mandelflarn och några rejäla klickar smör. Linda in i knyten av aluminiumfolie och lägg på grillen till äpplena blivit mjuka. Och så grädde på det då.. Skål
    Herregud vad gott det låter!
  • banantelefon

Är det någon som tränar mycket?
    Jag funderar på om man ska öka kolhydratintaget något vid hård träning eller om det ger ett snabbare resultat på vikten om man har ett "normalt" intag?
    Jag har kört lchf kombinerat med hård träning sedan i tisdags och har fortfarande inte känt av det här som många pratar om, att man blir en smula orkeslös.
    Det känns inte heller som om jag gått in i Ketos.
    Är det något som man gör snabbare vid träning? Jag tänker att man i det fallet bränner kroppens kolhydrater snabbare än om man inte tränar...

• banantelefon
    Carrossk skrev 2012-06-03 21:39:33 följande:
    Är nybörjare när det gäller Lchf.. Undrar lite hur ni gör för att få i er c-vitaminer?? Funderar på om man ska ta och köpa till vitamtillskott nämligen..
    Och är det någon annan som känner typ "växt värk" i benen?? Har haft det till och från i någon dag.. Lite skum känsla..
    Jag har också jätteont i benen, speciellt under kvällar och nätter.
    Har fått börja ta värktabletter innan sängdags för att få sova ordentligt :/
    Jag har dock trott att det beror på all träning och att kroppen är överansträngd. Kan man få denna värk pga lchf-dieten? 
  • banantelefon

Carrossk:

Det är jättesvårt att beskriva hur det känns för det känns varken som kramp eller värk utan snarare något mitt emellan.
    Jag har under perioder haft sk "restless legs" vilket är liknande symptom och där brukar det hjälpa att ta järntabletter.
    I detta fallet tror jag dock inte att det är järnbrist det handlar om...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**