Inlägg från: banantelefon |Visa alla inlägg
  • banantelefon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag måste tipsa om världens godaste sallad!!

Blanda 1 dl fet creme fraîche och 1 dl majonnäs i en stor skål. Rör även ned 1 finhackad röd chili, lite rivet skal från 1 lime, 1 riven vitlöksklyfta, ca 1 dl riven parmesan och lite finhackade sardeller.
    Sedan så brukat jag blanda dressingen/röran tillsammans med isbergssallad, lite tunt skivad rödlök, några körsbärstomater, 1 grillad kyckling (i bitar) och 1 paket stekt bacon. Man kan med fördel även hyvla ner parmesanost.
    Lite peppar på and it's good to go ;)

Världens godaste "ceasarsallad" :P
    En gammal kockvän var vänlig nog att en gång ge mig receptet på sin egen dressing.
    Är man inte allt för hård så kan man med fördel även ha i 1-2 msk hp-sås i dressingen.

• banantelefon

Lady Maria:

Jag tycker att man ska välja en vikt man trivs med.
    Det viktigaste är att du mår bra :)

Själv vet jag efter en tid hos VV att min "normalvikt" ligger mellan 55-69 kg.
    Jag startade i tisdags på strax under 77 kg och har satt 70 kg som första delmål och har en förhoppning att kunna landa på 62-65 kg så småningom. När jag vägde det så mådde jag som bäst :)

Lycka till!!!

• banantelefon

Ollebulle86:

Jag har 1 vecka imorgon...
    Nu fick jag dock min mens idag vilket gör att jag inte riktigt ser fram emot att hoppa upp på vågen :/

• banantelefon

ollebulle86:

Jag hade också minipiller efter att jag fick min dotter och jag HATADE dom. Ibland hade man mens, ibland ingenting på någon månad eller två. Sen kunde det komma en skvätt... Ja, så höll det på :/
    Jag blev lack och gick tillbaka till mina p-piller.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**