• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tips på god ost? Har haft nån billig "first price" från willys, men den är inte god att äta kall bara som den är. Gärna nån krämig ost.. kanske Port Salut. Vilken ost äter ni?

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Mandel skrev 2012-03-13 09:40:15 följande:
    Willy's /garants port salut är den som är godast av port salut tycker jag. Den svarata västgöta kloster är helt ok den med.
    Ska kika efter den på Willys
    Gillar mest de krämigare varianterna
  • Nikhita
    MeijaMaria skrev 2012-03-13 10:04:27 följande:
    heeej alla!! Ni som är experter på LCHF vad tycker ni om min meny? Så här äter jag nästan varje dag, håller mig mätt och jag gillar den här maten så det blir nästan samma mat varje dag, har gått ner 5 kg på 7 veckor :D Mitt mål är att gå ner 6 kg till.

Frukost: omelett gjort på 2 ägg, 1 dl keso, kokta grönsaker( harico verts och morötter) eller riven rödkål

Lunch: Stekt laxfile 125 g, blomkålsmos med spenat, kokta grönsaker, några kuber feta ost och keso

Mellis ibland: 25 g mörk choklad eller fruktsallad med 1 dl youghurt

Middag: kokta grönsaker, tonfisk, keso    
                  eller keso plättar        
    Undviker själv morötter och frukt eftersom de inehåller mer kolhydrater,
    men fungerar det så pass bra för dig så tycker jag du ska fortsätta köra på!
    Åt själv också frukt förut med LCHF och gick ner. Grattis!
  • Nikhita
    Nikhita skrev 2012-03-13 10:09:21 följande:
    Undviker själv morötter och frukt eftersom de inehåller mer kolhydrater,
    men fungerar det så pass bra för dig så tycker jag du ska fortsätta köra på!
    Åt själv också frukt förut med LCHF och gick ner. Grattis!
    Inte LCHF föresten. Jag åt enligt GI-metoden fas 1-2 (rivstart)
  • Nikhita
    MeijaMaria skrev 2012-03-13 10:19:06 följande:
    Jag kör lite av en blandning mellan lchf och gi. Jag försöker undvika det sötaste frukterna men ibland slinker det ner en banan.  Jag har kört i sju veckor så här och har fuskat endast en gång då det var min födelsedag, åt en bit tårta :D. Funkar jätte bra det här!!
    Åh vad kul! Och vad duktigt att inte fuska!
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-13 11:09:06 följande:
    Celsius innehåller ju inte aspartam, som många andra energidrycker gör. Däremot innehåller den sukralos, men det tycker jag är ok för det är ett av de bättre sötningsmedlena. Och 0 kolhydrater förstås. Och det förbränningen ska ju öka ganska rejält om man dricker en Celsius en kvart innan träning.

Men det är ju jättesvårt att veta om det gör någon skillnad med/utan Celsius. Jag tycker de är goda och man blir pigg. Så jag dricker oftast en sådan innan träningen. Har gjort det i 1 år. 

Mina favoriter är Citron/lime och Wild Berry. Båda med kolsyra. Finns ju även utan kolsyra. 
    Vart köper du dom?
  • Nikhita

Bryts inte musklerna ner istället för att stärkas om man inte äter alls efter styrketräning?

• Nikhita
    kanske en till skrev 2012-03-13 14:53:28 följande:
    Hur gör ni de dagar som ni "fuskar"? Jag ska träffa några vänner i morgon och äta ute och jag vet att det kommer att innebära en del kolhydrater. Brukar ni hålla nere på fettet innan eller efter, fasta eller träna extra då ni vet att det ska ätas kolhydrater? Brukar ni passa på att ätas lite extra gott då ni ändå kommer ramla ur ketos? Jag vet ju att kroppen kommer lägga på sig vätska direkt och det är ok, det viktigaste är att jag tar mig tillbaka till ketos så fort som möjligt.
    Om man ändå är beredd att komma ut ketos  så skulle jag bara köra på som vanligt som om det aldrig hänt för att ha rutinerna kvar
  • Nikhita
    Glass skrev 2012-03-13 15:24:35 följande:
    ju mindre kolhydrater du äter desto snabbare kommer du tillbaka till ketos, så jag hade absolut ätit det jag kunde på restaurangen, dvs såserna och köttet och sedan hoppats på det bästa. 
    Håller med Att inte ta ris o nudlar osv bara för att man tror att man sabbat ketos iaf.
  • Nikhita

Haha tittar på Rix Morron Zoo på tv nu och de pratar om LCHF. Det där om köttforskningsrapporten och Titti vill att man ska kunna förbjuda en del dieter, som LCHF. Sen säger de att flera som inte äter kolhydrater är så himla griniga. Hhahahaha! Jaa, vad säger man?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**