• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

atrakan, tränade du när du gick ner dina 5 kg? Hur lång tid tog det för dig att gå ner dom?
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita

Så nu har jag ätit LCHF i 5 dagar
    Har hunnit med några omställningsbesvär som illamående, lite seg i huvudet och nu akneattack!
    Men det känns bra... Ska iväg o storhandla snart så kan fylla på med massa mumsigt!

• Nikhita

Sen middag.. men så gott! Lövbiff med en klick Cantadou vitlök/basilika + stekt svamp o lök + haricot verts.

Snart så ska dottern få chokladpudding med vispgrädde så jag tänkte ta lite grädde med bär. Fast känner mig mätt o inte såå sugen nu, får se

• Nikhita

Jag kör med sötningsmedel så länge jag märker att det inte påverkar mitt blodsocker.
    Funlight med kvarg. Eller göra en supergod smoothie med bär, turk..yoghurt och en skvätt funlight

• Nikhita

Undvika socker=kolhydrater ja, men sötningsmedel? det är upp till var o en..

• Nikhita
    Termos lycka till

Lättja77, bra skrivet!
  • Nikhita

Ja och sen så är det ju så att man måste utgå utifrån sig själv och anpassa kosten därefter. En del känner att de måste ta bort alla mejerier för att gå ner i vikt, för andra funkar det lika bra med.

Så om jag känner att jag kan ta lite funlight till bären, mår bra och går ner i vikt - så gör jag det

• Nikhita

Ok, ni som har koll.. angående sockeralkoholer eller vad det heter, som finns i tex Läkerol.
    Vad jag förstått så är de tinte kolhydrater med GI värde? Men vad är det negativa? Att man lurar kroppen att tro att den fått socker så den vill ha mer? Samma cola light... Undrar..

• Nikhita

Så skön känsla när magen inte är så "svullen" och linnet t.om sitter lite slappt Skööön känsla
    I morgon blir det vägning o mätning tänkte ja

• Nikhita

Oj, skrev ner dagens matintag nu och insåg att jag inte ätit någon riktig mat idag..Ojoj...
    Men hade ont i huvudet o kunde knappt äta frukost eller nåt... Har iaf fått i mig två ägg, en smoothie, ostrullar och solrosfrön som små mellisar.Nu på kvällen lite för mkt av cloettas sockerfria choklad Berorsäkert på att jag inte ätit ordentligt..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**