• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har ätit enligt LCHF i 2 veckor och 2 dagar nu samt tränat.
    I början minskade jag ca 1kg i vikt, men sen har inget mer hänt?
    Känns som att jag bara blivit av med vätska och sen inget mer.
    Det enda jag kan komma på som skulle kunna vara fel är att jag dricker för många koppar kaffe med mjölk,
    men det funkade ju att gå ner trots det för några år sen.

Frågan är om jag ska fortsätta såhär bara och så börjar det gå neråt så småningom?
    Min kropp vill väldigt ogärna släppa på dessa 7 extrakilon.

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Loreena skrev 2012-03-19 12:32:29 följande:
    Nikhita
    Ge kroppen tid. :) Se LCHF som en långsiktig kosthållning och stressa inte. Ät regelbundet 3-4 mål/dag, börja helst dagen med en äggrätt, ät dig mätt på fasta tider på riktig mat och undvik småätande.

Om tiden går och inget händer varken på vikten eller på måttbandet så se över följande:
    *stress - Kortisol hämmar viktminskningen
    *mejeriprodukter - Proteinet i vasslan höjer insulinet i kroppen, så minska gärna på mjölk och yoghurt, men behåll ost, smör och grädde
    *Frukt och nötter - Ät minsta möjliga av
    *Äter du för lite? För mycket? Äter du för lite blir inte kroppen trygg nog att släppa på de sista kilona, äter du för mycket så har kroppen heller ingen anledning att ta av sina reserver.
    Ja, man ska ju inte ha för bråttom. Bara det inte står helt still.. vill ju komma lite i form till beachen
    Jag är inte såå förtjust med grädde i kaffet, men kanske skulle byta ut mjölken till grädde?
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-19 14:33:12 följande:
    Jag har mjölk i mitt te. Det är skitäckligt med grädde i!
    Martina 76 skrev 2012-03-19 14:44:57 följande:
    Grädde i te funkar inte för mig heller. Måste ha mjölk. I kaffe däremot kan jag både ha grädde och äggmjölk.
    Jag fortsätter nog med mjölk ett tag till iaf.
    Blev gladare nu när jag tog fram måttbandet och minskat 2 cm runt midjan
  • Nikhita

Samtidigt så sägs det väl att förbränningen avstannar om kroppen går in i svältläge?
    Men det verkar ju fungera för er att gå ner. Ska nog också testa det framöver Flört

• Nikhita

Jippie! Nu går det neråt på vågen, man får inte ha för bråttom.
    När jag började med LCHF så väntade jag med att väga mig tills vätskan/svullenheten släppt
    och då stod det på 62.7 kg. Nu lite över 2 veckor senare så visar vågen 61.1 kg.
    Känns som en bra takt ändå?

• Nikhita

Ja det känns bra. Och måttband visade ju -2 cm också så det känns bra.
    Det fett som stör mig mest på min kropp är på armarna. Min kropp vill gärna fördela fettet dit.
    Att gå ner 7-8 kilo låter inte mycket, men det syns mycket. Är en kortis på 156 cm dessutom.

• Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-20 14:11:30 följande:
    Du får väl träna mycket armar så du får muskler i stället för fett
    Ja jag kör bodypump och jag tycker mig se skillnad ska rota fram bilder och kanske visa här. Vill själv se o jämföra för jag tog nya bilder igår.
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-20 14:24:05 följande:
    Menade att du kunde träna armar lite extra i gymmet. Bodypump tränar ju hela kroppen, inte bara armar.
    Jahaa okej Ja jag är rätt svag i biceps
  • Nikhita

En gång i månaden blir jag toksugen på nåt sött. Ja ni vet nog vad jag menar. trodde jag skulle slippa det nu. Frågan är vad man kan stoppa i sig för att få tyst på begäret... Det gör inge tom det är sötningsmedel i för min del bara det inte är socker.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**