Faile skrev 2011-05-12 16:27:03 följande:
En kram till Kittycat, du klarar det här

Tack!!!

Dagen får väl kallas ok, äggröra och bacon till frukost/lunch som planerat. Mot kvällen kom sötsuget, och då blev det LCHF-pannakor med LCHF-glass. Det bästa hade väl varit att ta något osött, men jag hade redan gått fram och tillbaka och tittat på limpan ett antal gånger...
En fråga, recpetet på dina frökex/knäcke - finns det i recepttråden?
Denebola skrev 2011-05-11 23:53:54 följande:
Jag känner så väl igen det där med stoltheten. Men, det är en styrka i sig att kunna erkänna att man är svag. Jag försöker ständigt jobba med (eller mot kanske det blir) min "starka fasad", för jag har märkt att den inte är bra i längden. Visst, man känner sig darrig som en geléråtta när man ska bryta igenom fasaden och "avslöja det stora hemska", men efteråt så känns det faktiskt bättre. Och oftast uppfattar de omkringen inte det som så hemskt som man själv gör.
Stolthet må vara bra, men inte när det går till överdrift. Som sagt, jag kämpar fortfarande med detta, men när man väl har vågat och har någon att dela och diskutera problemet med så känns det mycket bättre.
Absolut, det tycker jag också
egentligen. Men av någon anledning är det lättare sagt än gjort när det gäller mig själv....
Har undvikit FL idag, just för att jag inte har orkat logga in och läsa vad jag skrev igår. Ångest är kanske ett väl starkt ord, men i brist på bättre så har jag idag känt lite ångest vid tanken på att logga in och se vad jag "erkände" igår.
helene306 skrev 2011-05-12 16:24:04 följande:
Du ser det som ett misslyckande, jag ser dig som en människa. En liten sak kan göra att man fuskar, det behövs inte mer och sen är man igång i att fuska dagligen och det blir mer och mer. Din egna stolthet underbygger du men du har också den egenskapen att du kan vända på biffen och börja äta bättre inom en snar framtid.
Det finns människor som gräver ner sig allt djupare i sina negativa tankar och blir kvar. Det är du för stolt för att göra. Sug på det en stund. Du har alla möjligheter att vända ditt beteende, när du känner att du har kraft och ork till det. Du vet att du kan det för det har du gjort innan. Det är inte tvi skit! Leta efter de små sakerna som får dig att må bra i vardagen. Det kan räcka med ett leende. Titta på dig själv i spegeln och var glad för vad du ser. Du kommer igen, det är jag säker på. Ibland måste man grotta lite i sin bubbla tills det är nog.
*ger dig en hjälpande hand upp*
Tack!

Tack för dina fina ord, och för att du tror på mig. Jag vill verkligen göra allt för att det ska bli så, och jag ska försöka.