Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-05-26 07:34:10 följande:
    Sedär. Jag fick det från ett nyhetsbrev på lchf.se. Det föll bort från kopieringen. Aldrig att jag orkat skriva ihop det själv, haha
    Ha ha, ok. Sug åt dig komplimangen
    Mindes bara lite vagt att du skrev något om LCHF i Familjelivstidningen för några år sedan, tänkte att du hade kanske fortsatt skriva.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-05-26 18:27:00 följande:
    Oj!! Är det någon som minns den? Finns den ens kvar? Hålla på att skriva en massa gratis i en tidning när andra får betalt är inte min grej, så jag hoppade av faktkiskt. Och det verkar ju som tidningen dog ganska snabbt?
    VIssa grejer fastnar bara hos mig. Fast det kanske beror på att det var precis när jag hade börjat med LCHF.
    Ingen aning om tidningen finns kvar. Jag fick bara gratisexet, var inte intresserad av att betala när jag kan sitta här på nätet istället Tungan ute
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    mamman i skogen skrev 2011-05-30 02:29:21 följande:

För ett par dagar sedan började jag med äggmjölk i kaffet (vet inte om jga skrivit detta redan men då repeterar jag mig med risk för att vara tjatig..) modifierade mjölken lite för jag tyckte den blev för vattning. På bara ett par dagar tog måttbandet ett skutt igen och nu har jag nått under det magiska 65kilo (brukar aldrig väga mig men råkade ha en våg i närheten) och på mätningen blev det två cm bort i midjan...

Mao äggmjölk verkar vara det magiska för mig mindre kolhydrater i kaffet och mer fett..nu är jag nöjd hur som och har inga problem med vikten utan blir det ngn cm eller kilo ner så är det bara bonus..har nu gått från 74 till 64 och lite över 20 cm i midjan. Innan jag fick barn vägde jag 54 kilo men det känns som en för tunn variant av mig ngnstans mellan 60 och 65 känns förträffligt..

Hur som är det sönt att inte behöva oroa sig för att gå upp det man tappat att man pendlar lite känns ok ngt kilo hit eller dit men mer blir det inte så länge man äter lchf..

Grattis! Vad kul att det fungerar så bra för dig
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Fiaz skrev 2011-05-31 12:37:00 följande:
    Tänkte göra panerad torsk ikväll, fasligt sugen på fisk! Men behjöver tips på paneringen, hittar inte så bra recept Rynkar på näsan
    Hjälp mig
    Kanske försent nu, men jag gjorde ett för några veckor sedan som var jättegott: mandelmjöl blandat med krossade fläsksvålar - mums! Tungan ute
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-06-01 21:03:31 följande:
    ...olch för er som undrar varför jag ätit på det här tokiga viset idag, så beror det på att jag fyller år idag
    Grattis!
    jeng skrev 2011-06-01 21:00:51 följande:
    Vad har ni andra märkt att ni är känsliga för, och finns det nån gräns vad gäller mängden???
    Jag blir dålig av pasta och bröd, men inte så mycket var jag har märkt på godis (förutom att jag mår illa men fortsätter äta.... Kräks)
    På min födelsedag var vi på en italiensk restaurang. Jag fick panikspringa ner till toaletten 2 gånger, för att allt gick rakt igenom... Så det blir ofta en snabb reaktion också, Men det blir värre också om jag har ätit bra enligt LCHF och sedan bryter. Innan LCHF var jag mer dåligt för jämnan men inte lika intensivt, med uppblåst mage, gaser, ibland kramper etc.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-06-08 13:30:15 följande:
    Det jag skulle skriva om Hjärnkoll på vikten var ju just att det är en snygg, lättläst, lagom lång, välskriven bok om kolhydrater och lågkolhydratkost, massa referenser, och lämpar sig därför alldeles ypperligt att ge i present till personer som borde läsa på!!!
    Bra tips, tack. Kan nog vara något för mig också Alltid bra med en påminnelse om varför jag har valt den här livsstilen.

Sitter just nu med suget from hell... {#emotions_dlg.djavulsk}
    Har ätit jordgubbar med en ton grädde, ost, en ruta choklad, men jag fortsätter att klättra på väggarna... Så nu sitter jag och äter stekt halloumi som jag dippar i beasås Tungan ute Nu ska jag väl banne mig bli så proppis att suget trycks ner!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    mamman i skogen skrev 2011-06-09 13:24:23 följande:

Har vart och stökat i stugan idag och där har min käre bror som försöker ticka uppåt i vikt en våg som jag passar på att väga mig på och dagens resultat är ganska bra ett kilo på en vecka. 63,5 står nu vågen på. Jag har ett mål mellan 60 -65 kilo ungefär och allt annat är bonus vägde 54 innan jag blev gravid och gick upp ganska bra precis 30 kilo med varje barn men tyvärr inte ner mer än 15 mellan dem. Känns ganska fantastiskt måste jag säga jag har ökat kokosfettet och minskat grädden i kaffet och då händer det saker.. Kokosfett är bara för bra.....Vilken jäkla viktresa det har varit från att ha varit uppe och vänt på tresiffrigt med andra barnet och nu nere på mållinjen.

Klappar mig och alla andra duktiga på axeln..

Grattis! Vad roligt för dig
    Nu känner jag mig inspirerad igen.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-06-09 14:29:23 följande:
    Hello girls!!

Igår var jag på Lindex och köpte 2 sommarklänningar. Jag högg 2 st stl M. Nu kommer grejen som jag ska leva på läääänge.

Kvinnan i kassan: Ska du verkligen ha M? (hjälp tänkte jag, ser jag såååå fet ut)
    Jag: Eh? Ja.... det tror jag?
    Kvinnan: Nä nä, S räcker till dig, du är så nätt upptill. (Jojo, men jag har röv så det räcker).

Wohooo!!! Jag har SMALL i klänning fr Lindex. (ok, det är trikåklänningar, men ändå).

{#emotions_dlg.flower} Hon gjorde min dag.
    Oh, nice!

Tänk den dagen det händer mig med.... *drömmer* Drömmer
    jeng skrev 2011-06-09 11:36:15 följande:
    Trots dumheten med thaisåsen igår så blev det lägstavikt idag 65.4
    Härligt, grattis till dig med

Jag tycker också att det är kul att det går bra för många i tråden just nu Dels som inspiration när man själv är låg och har fastnat i en ond cirkel, och dels så blir jag bara så glad för eran skull. Jag vet ju hur mycket ni kämpar, och det är skönt och se att det lönar sig.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**