Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ibland är det jobbigt o jobba. =)
    En praktikant hade sin sista dag hos oss idag så han bjöd på kladdkaka med glass. Det var gott! Till kvällsmat var det lappskojs. Jag smakade lite innan vi slängde det som inte gick åt. Gjord på pulvermos. Inte så gott, men gott! =)
    Har inte vägt mig idag, men ska väga mig på söndag o sen börja på PF på måndag tänkte jag.

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    stjierna skrev 2012-08-10 21:58:13 följande:
    LokesMammi: chokladglass, vilken bra idé! Jag ska genast ställa mig i köket o sätta en smet!! :D
    Vad har du för recept? =)
  • LokesMammi
    stjierna skrev 2012-08-10 22:09:06 följande:
    LokesMammi: det har jag inte än :P återkommer om det jag gjorde blev bra! Hade min man (fd köksmästare) vid min sida, så det blev nog inte apäckligt iaf! Smeten var god, nu ska den bara stå kylt över natten så ska den maskin:as i morgon och sen berättar jag om det var värt besväret! :)
    Ok! Skrattande Solig
  • LokesMammi

Blivit mkt KH denna helg så ingen mätning av magen imorgon, men ska ställa mig på vågen iaf.! =)
    Nästa vecka ska jag försöka med PF! Får se om jag lyckas......

• LokesMammi
    stjierna skrev 2012-08-11 21:56:29 följande:
    LokesMammi: nu finns recept på en (om jag får säga det själv) urgod chokladglass på min blogg - matildaslchf.wordpress.com :)
    Va mkt det var o göra! Va jobbigt! =) hehe
    Tack.
  • LokesMammi
    stjierna skrev 2012-08-11 22:23:02 följande:
    LokesMammi: vill man ha glass som liknar glass så får man slita lite ;) det var inte så jobbigt faktiskt, bara många steg som måste bli rätt.

Annars är ett tips från mig till dig frusen chokladmosse. Värm grädde i en kastrull (till max 82 grader), hacka choklad o smält i grädden. Låt svalna och ställ sedan i kylen o bli kylskåpskall. Ta ut och vispa fluffig med elvisp. Ställ i frysen till det fryst. :)
    Ja, precis. Man får kämpa lite om man vill njuta! =)
    Tack, ska testa det också! =)
  • LokesMammi
    Tezz80 skrev 2012-08-11 22:30:29 följande:
    Maken är inställd på att börja med LCHF, känns som om det vore vettig även för mig att haka på men känner mig tveksam då det nog inte är helt rätt för mig. Jag gillar enbart kokt ägg, inte äggröra eller stekt ägg, bacon o stekt fläsk o sånt tycker jag inte heller om. Jag gillar kött, men är det hållbart, eller ens ärt ett försök då jag inte är så förtjust i ost, smör, feta produkter osv eller är det en vanesak. Tips på vad man kan äta till frukost. Jag är en pastatjej egentligen o älskar socker, men är sötsuget jag vill bli av med!
    Jag tål inte ägg, majonäs o fisk.
    Har alltid gjort såser på vatten, börjat med mjölk o matlagningsgrädde. NU har jag börjat med grädde och även ha i CF och grädde i såserna o tycker inte att det är gott, men det är ätbart! =)
    Bacon gillar jag!
    Tysk-, rysk- o grekist yoghurt gillar jag inte. Men rysk är godast. Minst burk o dyrast, så klart! Jag har i hallon i min yoghurt så blir det gott. Hallon är inte bra i lchf synpunkt men det skiter jag i! =)
    Jag är en potatis, pasta o ris tjej, men det fungerar.
    Jag gillar inte varma grönsaker, men äter sallad nästan varje dag! =)
    Har kört lchf sen april o är så nöjd. Gått ner 20kg o står nu still.
    Jag unnar mig saker på helgerna o tackar inte nej när jag blir bjuden på fika hos nån.
  • LokesMammi

Vad var det för vitaminbrist man kunde ha?
    Jag känner av mitt låga blodtryck mer o mer nu. Sitter o äter massa lakrits nu. Kom o tänka på att ni nämnt det tidigare. Funderar på om jag har vitaminbrist.

• LokesMammi
    Ellaria skrev 2012-08-12 21:26:12 följande:
    Undrar också. Har alltid haft halvkasst blodtryck men upplevde att det blev bättre med LCHF i början. De senaste två veckorna kan jag knappt resa mig utan att det svartnar för ögonen och jag måste ta tag i nått för att inte ramla.
    Samma här. Inte kännt av det tidigare. Men nu, mer o mer snurrar det när jag reser mig för fort! Jobbar i vården så man reser o hukar sig hela tiden tycker jag! =)
  • LokesMammi
    LokesMammi skrev 2012-08-12 21:07:04 följande:
    Vad var det för vitaminbrist man kunde ha?
    Jag känner av mitt låga blodtryck mer o mer nu. Sitter o äter massa lakrits nu. Kom o tänka på att ni nämnt det tidigare. Funderar på om jag har vitaminbrist.
    Ingen som vet?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**