Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

spökplumpen skrev 2013-03-13 22:00:42 följande:
    Lokesmammi: Tack! För ett tag sen så skrev du en kommentar om att du panerade i smör och pofiber. Testade det ikväll till mina barns allergifiskpinnar och det blev jättebra. Så mycket enklare att hålla på med än att doppa i no egg och sen den lilla bonusen att det aldrig fastnar i pannan eftersom det hela tiden tillförs fett i pannan. Jag blandade även ner lite gurkmeja i pofibern förutom salt och peppar, blev galet fina gyllengula fiskpinnar. Jag hade dock väldigt lite smör kvar så sen använde jag kokosfett istället, vilkt nästan funkade ännu bättre. Så stort tack för tipset!

hihi. va bra! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    FrökenFrej skrev 2013-04-09 18:43:53 följande:
    Vet inte om det känns extra bra för att det är vår ute, men nu sorterar jag ut alla gamla kläder och gör mig av med! Vill inte se strl L igen! Barnens kläder ryker visst med märker jag..

ååååh va skönt! Snart i mål!      

Ja, det är ganska kul. I min garderob blir storlekarna mindre o i sonens garderob blir storlekarna större! hehe
  • LokesMammi

Idag är det ett år sen jag börja med lchf kost. Varit liberal sen i höstas då jag hamna under målvikten! =)

• LokesMammi

Är det nån som tränar med hjälp av Adrian James 6 pack abs workout?

• LokesMammi

Har börjat o testa lite på mina jobbdagar med ätandet. Jag äter ingen frukost på morgonen, dricker bara 1-2koppar te. På förmiddagsfikat äter jag 1 fröknäcke. Jobbar jag långa dagar (som jag gjorde i helgen idag o imorgon) så äter jag fröknäcke till lunch. Idag bidde det bara ölkorv. Till middan idag var jag inte hungrig alls, men åt ändå för o få i mig mat. Imorgon finns det matlåda att ta med till jobbet. Men tycker det är konstigt att jag inte känner mig hungrig alls. Magen kurrar innan fm fikat, men känner ingen hunger..... Får se vad vågen säger på fredag! =)

• LokesMammi

Har testat och kört en liten PF i en vecka. Inte ätit mellan 22-10. Kl 10 och kl 12 har jag ätit fröknäcke, sen inget förrän middagen vid 16-17tiden och sen något litet vid 21 tiden. Förra fredagen vägde jag 54.7 tror jag det var. Idag stod vågen på 51.3kg. Förvånad jag blev. Ändå har jag stora magen kvar o dubbelhakan. Blä! Åt på en restaurang idag jag o sambon efter dagis lämning och innan jobb. Barnfritt en stund! =) Åt då en snitzel med kulpotatis, aromsmör, sallad och en knäckebröd. Fy fan va ont i magen jag fick.

Känns som att jag måste äta mera och mera KH. Jag äter när jag är hungrig och jag kännerm ig inte hungrig längre, det är det som är det jobbiga. Är mest hungrig på kvällen. Äter då fröknäcke, yoghurt med bär eller ölkorv. Ibland lyxar jag till det med glass eller popcorn! =)

• LokesMammi
    Nova Starlight skrev 2013-05-14 20:34:26 följande:
    Jag är ny på LCHF. Har bytt ut middagarna men har svårt för att göra mig av med frukosten. Någon som har ett bra råd som man kan äta till frukost? Finns det något gott bröd eller bullar som man kan göra? 

JAg äter fröknäcke med bregott o pålägg med en kopp te. Ibland ryskyogurt med bär. Mixas ibland till smothie. Gottgott! Ibland äter jag bacon o kryddkorv!
    Finns massor av mjukt bröd man kan baka..... 
  • LokesMammi

Finns det en tråd för gravida som äter lchf? Har plussat idag. Äter redan liberalt för o hålla vikten.......

• LokesMammi
    Buttercup skrev 2013-09-26 06:52:18 följande:
    Nån LCHF:are som kan svara på 2 frågor?

1 Jag har känt av yrsel på senaste grymt jobbigt! Va kan de bero på?
    2 min våg har börjat ticka uppåt! Whats up with that!? Har gått ner ca 9 kg men vill ner minst 10 till.

Jag har givit mig till LCHF livsstilen sen maj 2013.

1) Drick mera vatten! =)
    2) Vågen kan visa uppåt i början.  Stirra dig inte blind på vågen, använd måttband ist! Se inte viktuppgång som ett nederlag!
  • LokesMammi

Är gravid i v 7 (6+1) o tror inte min mage klarar av lchf kosten just nu. Har infört mera KH om dagarna. Känner mig helt konstig i magen. Usch!

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi
    TomMon skrev 2013-10-07 21:22:14 följande:
    Grattis Lokesmammi!

I know the feeling, fett var inte lika lockande längre...

Tack! =)
    Ne, men vill inte gå tillbaka till "vanlig mat" nu. Vill fortsätta med lchf........ jobbigt detta! =) 
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi

Har inte varit härinne på evigheter då jag skippar LCHF medan jag är gravid. Har dock tänket i huvudet o äter inte fullt så mkt KH som alla andra gör! =)

Är det nån som har erfarenhet av att amma o äta LCHF?

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**