Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-09-09 13:22:07 följande:
    Gårdens joggingtur gick sjukt tungt! Det känns att det frestar på kroppen att tappa 3 kg på en vecka. Nu är det dags att åka till gymmet. Antagligen går det tungt där också. Nåja...3 veckors "plåga" kvar och sen är jag antagligen i mål!!! Eller så passerar jag tom målet och fortsätter en bit till! Hade på mig ett par byxor igår som jag inte kunnat använda på 7-8 år. Kändes sjuuuuuukt bra!!!

JAg har nått mitt mål o har passerat det! Till sambons, mammas o svärmors förtret! Har fått på mig ett par jeans jag inte kunnat haft på......ja.....6år kanske! Sååååå skönt!
    Har infört mera KH men går ändå ner! Inte mitt fel. (men skönt tycker jag =))
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    TomMon skrev 2012-09-09 13:31:12 följande:
    Lokesmammi: sjukt bra jobbat!
    Tack! Jag är så nöjd o lycklig! Mår så bra!!!
    Har alltid tänkt när jag sett smala människor att jag också vill vara smal, så avis. Kan jag fortfarande tänka så för hjärnan har inte fattat att JAG är smal lixom! =)
  • LokesMammi
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-10 19:28:32 följande:
    Klarar inte lchf, inte stark nog så hoppa av denna tråden nu :(
    va tråkigt! :(
  • LokesMammi

Tog lite hallon/blåbär med en skvätt grädde nu på kvällen efter jobbet. Det var förvånandsvärt gott! =)
    Men är sugen på ngt nu! =)

• LokesMammi
    Ninis skrev 2012-09-11 07:43:00 följande:

Du vet att man kan få insulinpåslag av mejeriprodukter va? Jag får sug efter annat om jag käkar grädde.
    Brukar inte få sug av mejeriprodukter! Använder grädde i maten! Kanske har fått sug utan o tänkt på vad jag ätit! Är alltid sugen på ngt på kvällen!
  • LokesMammi
    Tessa606 skrev 2012-09-11 21:29:42 följande:

Följande prover tas:

Blodvärde Blodsocker Kolesterol Levervärde Njurfunktion (alkoholpåverkan syns ej på denna provtagning) Ämnesomsättning Vitaminbrist Blodtryck Puls Längd Vikt Midjemått
    KAnske ngt man ska ta. Är ju bra saker! =)
  • LokesMammi

Jag har inte så mkt koll på vårat huskostnad tyvärr! Borde man nästan ha, men vill inte! =) hehe
    Vi storhandlar 1g/mån o då allt mellan 1500-2000kr o sen lite veckohandling. Så kanske 3000-4000/mån! Vi är 3st. Två vuxna o ett barn som är 20mån. Han har dessutom allergier så jag står o lagar 2 olika rätter när jag lagar mat o köper hans mat på apoteket!

• LokesMammi
    Yosa skrev 2012-09-12 20:47:10 följande:
    Gah har stått still i 3 dygn nu! Bara nåt helto upp eller ner vad kommer det sig? Inte mindre promenader än vanligt. Samma mat som vanligt vad jag kan tycka. Hade sjuka barn måndag och tisdag ( mannen hemma så jag jobbade som vanligt så där beror inte viktstoppet på) men jag va vaken en del de nätterna. Kan det verkligen påverka så mycket?? Går ni oxå ner dåligt vid vakennätter? Läste på nån LCHF sida ( iforum tror jag) att sömnen är viktig vid LCHF. Men brukar det påverka er vikt så mycket. I vanliga fall brukar ja ju gå ner 1-7 hg per dag. Nu står det helt still. Ingen mens på gång.
    ett tips: väg inte dig varje dag! =)
  • LokesMammi
    Yosa skrev 2012-09-12 20:49:54 följande:

jag väger mig 2 ggr per dag. Borde jag nog sluta med....
    Ja, fäst dig inte vid vikten. Jag väger o mäter mig en gång i veckan! =)
  • LokesMammi
    Yosa skrev 2012-09-12 21:01:28 följande:

:D oh gud det skulle jag aldrig klara
    Man blir bara mera "orolig" om man väger sig för ofta. Som du gör o är! =)
    Fokusera på måtten o kläderna ist. Man hamnar på platåer ibland. Bli mera orolig o ändra din konst om du stått still i flera månader! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**