• Boost

**Den stora feta LCHF-tråden**

spökplumpen skrev 2012-06-01 14:32:50 följande:
    Hmm, vilket antiklimax det blev med brödet. Alla som lovordade det... Ska genast ta och slänga fiberhusken, hade glömt hur vedervärdigt det smakar. Hur ska brödet annars bli? Ska smeten bli lös som en kaksmet eller ska den bli fast som en bröddeg? Jag tror att mina 7 ägg blev för mycket till torrvarorna och den blev inte heller helt färdiggräddad märkte jag när jag skar upp den. 5-6 cm hög blev det iaf och det tycker jag var bra.

Gjorde du solrosbrödet?
    http://56kilo.alltforforaldrar.se/solrosbrod-lc-lchf/
    Det är ju inget Fibrex i det.!?  

• Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-01 14:47:28 följande:
    Har ni några goda tips på vad man kan ha för grönsaker till dippa (egengjord såklart)?
    Man är ju van vid gurkstavar och morotsstavar, men morötter går ju bort.
    Hur är det med minimajs, för mycket kolhydrater? Vet att vanlig majs har för mycket i sej.

Paprika är gott att doppa!
    Minimajs är mycket mindre kolhydrater än vanlig majs. Vet inte på rak arm, men är ganska säker på att de är godkända.  
  • Boost
    ollebulle86 skrev 2012-06-01 18:11:52 följande:
    Ok, så det är lchf minus mejeriprodukter då eller?

Kött, fisk, fågel, ägg och smör.
  • Boost
    spökplumpen skrev 2012-06-01 15:13:27 följande:

Jag gjorde enligt stjiernas recept. Vet du eller någon annan vad fiberhusket ska göra i degen? I det recept som du länkade till var det även linfrön i och det känns som att det borde räcka med det? Både sväller ju typ till gelé och hjälper till att stabilisera, så vitt jag vet.

Fiberhusk suger åt sig vätska och får brödet att svälla, binder även samman.
    Vet inte om du kan ta lite extra linfrö och bakpulver istället för fiberhusken då.
    Prova gärna Solrosbrödet, blir väldigt gott.
    Använder du Fiberhusk så är det även väldigt viktigt att du låter det stå i formen en stund innan du ställer det i ugnen, detta för att fiberhusken ska dra åt sig så mycket vätska som möjligt. Annars sväller det i tarmen sen :)   
  • Boost
    Mamma3barn skrev 2012-06-01 20:07:18 följande:
    Vilken är bästa osten att göra ostchips av?

Parmesan :)
  • Boost
    PikkuMyy skrev 2012-06-01 20:27:42 följande:
    Beror på hur stark smak man gillar...Gjorde av prästost en gång o hade nån krydda på, kommer inte ihåg vilken dock. Gott var det iaf!

Cayenne har jag provat på, gott med lite sting!
  • Boost

Någon som gjort fröknäcken och har receptet på det?
    Finns ju så många olika när jag söker på det. 

• Boost

Chicky01: På vilket sätt känner du dig besviken över 3.1 kg? Vad hade du för mål första veckan? Hur mycket har du planerat att gå ner i vikt totalt?

Första veckan är den veckan du vanligtvis går ner mest på, så kommande veckor är det nog svårt att nå 3 kg per vecka. Det jag vill säga med det är att du måste finna ett sätt att bli nöjd över en viktminskning, oavsett hur liten/stor den är. Annars kommer du tappa motivationen snabbt.

Angående mensen så samlar man på sig vatten dagarna före, detta kissar man dock ut under mensens dagar igen.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**