**Den stora feta LCHF-tråden**
35an skrev 2012-02-01 15:02:56 följande:
Jag tycker att man gått från att räkna kalorier besatt till att räkna kolhydrater besatt. När man läser här så räknas det hit och dit, jag trodde hela grejen med denna kost var att slippa det. Att äta när man är hungrig och att äta rätt sorts fett osv. Jag själv käkade LCHF i ca 4 veckor och gick ner 2,5 kilo men blev så stressad av allt räknande som alla gjorde hela tiden. vad anser ni om det? Absolut inget påhopp eller nåt utan jag är bara intresserad av era åsikter.IngentingAlls skrev 2012-02-01 16:45:10 följande:
Nu har jag köpt mig ett gymkort :) ska bli kul att inviga det antingen idag eller imorgon. Måste säga att jag mår otroligt bra med LCHF. Vet ju inte om det skett någon viktnedgång men efter allt pulverbantande eller bara ren svält så är det här himlen. Har väl inte riktigt fått in snittsen på allt än. Men man lär sig mer och mer varje dag :) Kommer nog inte väga mig speciellt ofta utan vill känna på kläderna att det händer något :)
Fastnade lite idag när jag var tvungen att sticka iväg och sedan handla innan jag kunde äta. Nu löste jag det genom att skjuta fram handlingen och laga en annan middag istället. Men jag undrar hur ni gör. Vad äter ni när ni behöver göra något snabbt innan ni ska iväg? Eller typ som ett snabbt snacks? Som mättar för stunden men eftersom man ska äta middag senare vill man inte hålla sig förlänge. :)