• TomMon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Mitt inlägg försvann... Drygt..

Googla Som Tam recept, översta länken är ett helt ok recept. Ta mindre socker (vanligt går bra) och mer tomat. Jag använder små röda chilis. Gott! Går även att ha frukt i, det hade jag innan lchf.

• TomMon

Jag har också provat Max low carb burgare och tyckte den var jättegod, det är riktigt bra kvalité på köttet!

• TomMon

Nu är vågen på väg ner igen, visade under 55 kg imorse. Med mina 173 cm börjar det kännas rätt rangligt, antar att jag är kass på att äta liberalt. Jag äter mycket mejeriprodukter, grönsaker och nötter, till och med jordnötter. Någon som har något tips? Borde jag börja äta några msk ris eller en potatis då och då? Mer rotfrukter?

• TomMon

Tack för era tips och ert stöd, ni är så kloka!

En dag kan se ut såhär;
    Frukost ca 8.30: stor skål turkisk yoghurt med blåbär (mums!)
    Lunch kl 12: antingen rester eller ett skivat ägg på två finn crisp med en generös mängd majonnäs.
    Middag kl 17: äter som övriga i familjen men tar bort kh och lägger ist till gröna bönor eller en ost eller kokt ägg. Har oftast någon fet sås till detta, annars majonnäs.
    Morgon och eftermiddag dricker jag en kopp kaffe med vispgrädde.

Hur låter detta?

• TomMon

Sagalin: ja, det håller jag nog med om när jag ser det såhär. Problemet är att jag blir hur mätt som helst på min lunch...

• TomMon

Tack för er hjälp, denna tråd är underbar!

Ellen2008: ja, det är ju ett helt ok "problem" att ha! ;)

• TomMon

Jag har också snart hållit på ett år, i februari. Jag har inte ätit godis sedan dess, och inte druckit öl alls, mina laster tidigare. Fusk har väl snarare inneburit någon kanelbulle då och då, kanske en per månad eller så. Sedan äter jag en näve jordnötter två-tre ggr i veckan samt tar ett glas lightläsk och någon ruta 70% choklad ca lika ofta. Jag har nästan inte alls saknat mitt "gamla liv", suget är borta i stort sett helt och hållet.

• TomMon

Jag håller med, denna tråden är helt enkelt bäst. Så mycket pepp, kunskap och härliga historier!! Tack från mig med!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**