**Den stora feta LCHF-tråden**
Mannen har handlat, det blev den 3.5% turkiska yoghurten, 3 spannar... Suck... Det är väl inte så bra va?
Brukar äta 10%, den förpackningen ser ju annorlunda ut, men det var tydligen för svårt...
Mannen har handlat, det blev den 3.5% turkiska yoghurten, 3 spannar... Suck... Det är väl inte så bra va?
Brukar äta 10%, den förpackningen ser ju annorlunda ut, men det var tydligen för svårt...
Ja, det vet jag, äter alltid 10%. Problemet är nu att vi har tre stora hinkar av fel sort hemma, förslag på saker man kan göra med dessa?
Kan man byta även färskvaror? Det visste inte jag!
Ja, det är jobbigt att se så olika på saker och ting...
Åkte SJÄLV och bytte yoghurten nyss, åtföljt av diverse spydiga kommentarer. Han har nämligen gjort nästan samma fel en annan gång, då köpte han rätt sort men datumet hade gått ut... Fick själv åka och byta även den gången. Så nu sa jag till honom att samtliga fel begåtts som jag kunde komma på, så nästa gång fick han minsann släpa sig tillbaka till affären själv...
Haha, vi har lärt upp dem dåligt mao! :)
Bebis86: någon får rätta mig om jag har fel men själva tuggummit påverkar inte viktnedgången, det KAN trigga sötsuget däremot. Kan man då inte stå emot sötsuget så påverkar tuggandet indirekt viktnedgången. Som med lightläsk.
Var på besök hos svärföräldrarna som förtvivlat gärna vill att jag ska tugga på något när alla andra fikar. Jag försäkrar för dem att jag inte alls är sugen på något och att de inte behöver känna så. Fick då frågan när jag tänkte börja äta "som vanligt" igen. Hmm, svarade att jag alltid kommer att äta såhär. Borde ju ha svarat att detta ÄR vanligt för MIG, men det är lätt att vara efterklok..
De hade dukat upp världens kakfat till man och barn som högg in med god aptit. Efter tre kakor sa jag och mannen stopp till kidsen varpå svärfar svarar "men är det så farligt egentligen?!", svärfar är bypassopererad med ca 4 infarkter i bagaget och en ansenlig övervikt. Suck, blir bara jobbigt bitter ibland...
Paulas mamma: jag äter som vanligt, det går också bra!
Ellen2008: tack för ett uppvaknande inlägg! Jag tyckte inte ditt fusk var så mycket att det "förtjänade" 6 kg viktökning, det får mig att inse att det fusk jag ibland kan gå och sukta efter VERKLIGEN inte är värt det i sådana fall.