• TomMon

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kaxsen: igår hade jag och mannen varit förlovade i tio år och gifta i fyra. Detta firades med ett inköp av en speciell sladd till våra Appleprodukter (!) som båda ville ha! Idag blir det nog någon smarrig middag! Ni då?

• TomMon

Fusk för mig är när jag äter en av mannens hemgjorda pizzor (hände nu ikväll), eller om jag äter en lussekatt/kanelbulle till fikat (händer max en gång/månad). Men då gör jag som många andra här inne, jag planerar mitt avsteg innan. Jag fuskar aldrig spontant, om någon erbjuder kakor el godis säger jag alltid nej.

• TomMon

Tuvaduva: äter jag ute så beställer jag så lchf:igt som det går, sedan äter jag med gott samvete.

• TomMon

Åh, igår köpte vi en supergod ostbricka med hårdost och drack lite rött till det, omg vad gott!! Det var sista söndagen utan söndagsångest (haha), börjar jobba igen den 25e!

• TomMon

Hanniz: 2 st finncrisp med olika pålägg är min lunchlösning om vi inte har några rester sedan dagen innan. Äter inte fler än två på en dag.

• TomMon

Sist vi var i Thailand undvek jag öl och drinkar, som annars brukar intagas i riklig mängd, haha! Drack rödvin, lightläsk eller vatten. Vi åt bara thaimat, jag undvek ris och nudlar samt det friterade men struntade i att maten kunde innehålla lite socker eller glutamat. Gjorde några medvetna avsteg under de två v vi var där; en drink, en glass, en bananpannkaka och en donut. Kommer att göra liknande i år men numera äter jag lite ris. Jag gick ner i vikt när vi var där.

• TomMon

Oj, vet inte hur dåligt nudlar är. Åt nog någon phad thai också om jag inte missminner mig! :)

• TomMon

Jag köpte en handkräm på Apoteket med en norsk flagga på, riktigt effektiv är den!

• TomMon

För mig har de positiva sakerna lätt övervägt de få negativa!

Positiva: viktnedgång, mer energi, sötsug borta, aldrig mer ångest över vad jag äter, känner mig snyggare och är mer nöjd med mig själv.

Negativa: i början hade jag kramp i vaderna, det löste jag med magnesium. Jag får även eksem på ryggen om jag äter för mycket hallon och blåbär. Mannen är lite småsur, det är nog den drygaste negativa punkten!

Lycka till!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**