Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

undra vad man ska äta idag,har ni något förslag?

• Maddisen80
    mamman i skogen skrev 2011-04-27 10:35:47 följande:
    Vad kul det är att läsa att det går bra för så många..och att ni som fuskat är peppade att köra på igen

Apropå minmat tycker jag det är en bra sida använder den emellanåt för att lägga in en dagsmeny när jag har planerat vad jag ska äta hela dagen det blir ett eneklt sätt att lära sig hur mycket kolhydrater det är i vissa livsmedel hur mycket man har råd att äta av just det och man får en bra överblick på hur man ligger till i fördelningen fett/protein/kolisar..
    La in dagens bara för skojs skull och tycker jag hamnar på en bra nivå och har råd med en finncrisp om jag skulle behöva...4/18/79 procent kolisar/ protein/fett och har man svårt att gå ner så kan det ju vara en ögonöppnare att se vad man faktiskt äter eller ett bra sätt att hitta sin perfekta LCHF..

Väntar dessutom på paket från LCHFbutiken.se har slut på allt mjöl så nu får det komma så jag kan baka ngt smaskigt "smörgåsbröd"

Är det ngn som har ett bra pizzabottens recept så får ni gärna hojta till har hittat lite olika men vill ha ett gott poch bra ett
    Hej har du något förslag vad jag kan äta till helgen tycker att de är så jobbigt med mat
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-04-27 11:02:01 följande:
    Jag gjorde en pizzabotten för längesen (vi är inte så förtjusta i pizza men jag ville testa botten) och jag har receptet i min blogg men jag vet tyvärr inte i vilken kategori. Testa att söka.
    Maddisen80 skrev 2011-04-27 10:53:18 följande:
    Hej har du något förslag vad jag kan äta till helgen tycker att de är så jobbigt med mat
    Vi äter ofta grytor, pannbiff, köttfärssås, korvstroganoff, lax, soppor och stekt kött eller kycklingfilé med gräddsås eller kall sås.

Nu har jag dammat av matdagboken. Fick söka efter både användarnamn och fixa nytt lösenord men nu har jag lagt in och ska kolla av hur jag äter
    Hej tackså mycket för tipset då blir de korvstroganoff på fredag och soppa på lördag :)
  • Maddisen80

hej idag ska jag äta hamburgare med vitlöksås och grönsaker i helgen korvstroganoff och soppa

• Maddisen80
    Linda1976 skrev 2011-04-27 22:06:07 följande:
    Kollar du carbsinnehållet på kasslern? Många innehåller väldigt mycket tillsatser i form av druvsocker.
    Hej okey tackså mycket för rådet då ska jag göra det.
  • Maddisen80
    FiaFunderar skrev 2011-04-28 09:37:59 följande:
    God Morgon!

Imorgon kommer den här mannen hem till oss för att göra "undersökningar" på mig och min sambo. Det är min mamma som tipsat oss.
    Jag ska ta upp mitt ryggont (ischiasnerven), min fruktansvärda mensvärk och min mage så får vi se vad han har att säga om det :)
    Min sambo ska ta upp sin allergi som han fick för bara några år sedan.

Det kan bli intressant. Någon här inne som vet vem han är?
    Hej vad bra att han kommer till er hoppas att han är duktig ,kram
  • Maddisen80

idag köpte jag köttbullar och åt de sen fick jag dåligt samvete och även ont i magen och gaser för de innehöll visst vetemjöl familjen dafgårds köttbullar.

• Maddisen80
    Bonanza skrev 2011-04-28 20:24:51 följande:
    Åh, världens eldprov kommer på lördag. Vi ska fira valborg tillsammans med tre andra familjer. Som tur är ska det vara knytis, så jag kan ju ta med mat som jag vill äta själv. Men det kommer vara chips, läsk och godis där. Hjälp!

Nu måste jag ta med något sjukt gott till middag och även något snacks som jag kan äta med lite godare samvete. Nötter kanske, men de flesta goda (typ pistage) är ju inte så kolhydratsnåla direkt.

Till maten funderar jag på caesarsallad. Fet dressing, kyckling, parmesan och lite sallad. Det är väl rätt bra?
    Maten är ju jättebra de är ingen fel på den . Varför inte ta med dig ölkorv ,eller göra gurkstavar med lite dip eller vitkål och doppa i dip
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**