helene306 skrev 2011-05-02 16:49:07 följande:
Jag har frågat innan och frågar igen: hur ser din dag ut? Hur äter du? Skriv upp det här och få råd. Tänk på att det kan ta TID med lchf, 6 månader - 1 år innan det händer något. Och fuskar man som du har gjort då plockar kroppen på sig vätska och tarmen fylls och du går inte ner. Jag stod still i 3 månader innan vågen hoppade ner 1 kg. Sen stod jag still igen innan vågen rörde sig ner.
Du äter en hel del mediciner. Nu har jag absolut inet med det att göra men varför äter du allt detta? Föredrar du att svara privat med någon av oss så vet du att det bara är att skicka.
Jag tycker verkligen du ska tänka till angående operation. Det kanske är en enkel lösning för dig nu och din läkare uppmuntrar men fråga dig själv ärligt: vill du äta så där lite mat resten av ditt liv? Är du beredd att ta eventuella komplikationer? För många är operationen bra och ett lyft till ett nytt liv men är du inte beredd att ta tag i ditt liv och din vikt nu, vad är det som gör det sen? Allt sitter i hjärnan, den opererar du inte. Tänk att inte kunna äta buffé någon mer gång. Nä fy, det skulle jag absolut inte klara.
Jag har fått uppfattningen att du innerst inne är en väldigt osäker person. Stämmer det? Du frågar om råd här (iofs inget fel) men nu har din läkare rått dig till operation och du överväger att lyda, du fick inte köpa kycklingfilé för din sambo för att han ansåg att det var dyrt. Ingen här vill dig illa, vi vill dig väl! Som jucea skrev innan, det är lätt att operera sig men hjärnspökena till din övervikt blir du inte av med under operationen.
Ta dig en ordentlig funderare innan du tackar ja till operation!
Kaya: jucea m.fl. har benat ut detta med motion väldigt bra så jag lägger mig inte i

Och du härjar inte, det är bra med diskussioner. Fortsätt du

Har man funderingar kan man få svar och klarhet i sånt som man inte visste innan!
Frukost Makrill i tomatsås märket saeby utan tillsatser och 2 kokta ägg
Middag 2 st kycklingfile med beasås och gröna bönor
kvällsmål bär och soyagrädde
Jag äter medicin mot svår ånges och panikångestt och depression och äter omeprazol för magkatarr de får jag ha livet ut, sover dåligt på nätterna därför äter jag sömntablett och jag har buksmärtor ofta och även smärta i ben sen tar jag papaverin mot gallsmärta. Sen tar jag hormonspruta var 3e månad.
Jag får ingen stöd av min sambo de är därför jag har gett upp han säger att jag bli tjockare om jag äter lchf men jag sa de är en bra diet.