Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-04-15 15:17:52 följande:
    japp, det blir intervju nästa vecka så vi får se hur det går :)
    Hoppas att de går bra på intervjun
  • Maddisen80
    Kaya skrev 2011-04-15 16:54:27 följande:
    nyss, inte nytt

jag skriver som en kratta, har bråttom och ska hinna förbereda mat och träna och jobba och vara med mina barn och fredagsmysa... pust pust

ändå "måste" jag in här? nånting är det med tråden som gör att m,an inte kan låta bli!

Har just beställt mandelmjöl, kokosmjöl och såna där nudlar (vad de nu hette) från LCHF-butiken.

Såg ett recept på TIGERKAKA med kokosmjöl och det vill jag bjuda på när vi får besök på torpet i vår/sommar!

K
    Oj vad du har fullt upp idag man kan inte låta bli att vara här inne även om man har bråttomt de är beroendeframkallande :)
  • Maddisen80
    Nallebjörnis skrev 2011-04-15 17:12:12 följande:
    jaha då var man hemma igen.. alla proverna på dom 10 rör blod dom tog såg super ut... lite högt kolestrol... men annars inget.. vad är då fel på mig?!? Jo då påstår han att ja har för korta musklet i hela kroppen?!?! vaaaaa
    De var ju tur att proverna va bra, jag får svar på mina prover 2 maj.  Hmm konstigt att de inte hittade något fel på dig ,vad är symptomerna du har?
  • Maddisen80
    Snowsee skrev 2011-04-15 14:57:57 följande:
    Ställde mig på vågen idag. -1,2 kg sen i måndags! Jippi!!!! Det betyder -4,5 kg sen den 21 mars. Underbart!!
    "Bara" ca 8 kg kvar. Det här med att bara äta 2 ggr per dag funkar verkligen. Får se hur det går i helgen dock. Bio i kväll och restaurang på söndag.
    Hej grattis till din viktminskning jättebra jobbat.
  • Maddisen80
    MiaMajsan skrev 2011-04-15 18:14:37 följande:
    Jag har druckit väldigt mkt vatten sedan jag fick barn och än mer sedan jag slutade amma. Kanske dricker liiite mindre än jag brukar sedan jag flyttade till DK, för vattnet här smakar inte så gott :/
    Här i landskrona smakar inte vattnet gått heller men i timrå tycker jag om vatten , min ssk sa att de räcker för mig att dricka en liter vatten.
  • Maddisen80
    Nallebjörnis skrev 2011-04-15 18:32:38 följande:
    ja du vart ska ja börja..kommer ju nya saker hela tiden men ja försöker lite grann..  det började med att ja hade ont i högerskulderblad.. kändes som att det inte satt fast lixom glappade.. sen fick ja ont i hela övre delen av ryggen upp i nacken och huvudet och fram i brösten, ont när ja andades och villa absolut inte hosta, konstant huvudvärk, ont i fötterna och ena knät, strålar ner i fötterna och i från ner i armar och händer.. ja har gjort en MR på ryggen då dom trodde diskbråck men den visade inget, då var det helt plötsligt en inflamation i ett muskelfäste så dom ville ta en kortisonspruta i axeln men ja vägra... efter de tog dom alla 10 rör med blod..
    Nu förtillfället har ja "bara" ont i höger arm.. känns som att den bara hänger i några små trådar, den vill inte lixom hänga med, på mornarna känns händerna svullna och kan knappt böja fingrarna och det strålar ner i båda händerna, höger knä är svullet och har ont , det värsta är ju mina fötter, har så ont så ja mår illa och har svimmat 3 ggr pga smärtan i fötterna.. känns som att gå på glas eller att alla ben i fötterna är av, kan inte böja på tårna på vänster fot och nu har det börjat samma på vänstar...
    Idag för allra första gången undersökte dom mina fötter och han böjde och greja... ja grät under hela tiden.. och då påstår läkaren att ja har förkorta muskler därför har ja ont och det som ja ska göra är att stretcha... men då fråga min man varför ja har ont på dom andra ställena.. så påstod han att ja har förkorta musklet i hela kroppen?!? vaaa kan man ens ha det??!?!?
    Hej jag tycker att de låter konstigt att du har förkorta muskler i hela kroppen de låter väldigt mysko tycker  jag. Jag tycker att du ska söka ett annat sjukhus och försöka att få hjälp
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-04-15 19:21:14 följande:
    Helene, vi har uppblåsbar bubbelpool, så ni kan komma hit och bada om vi är för fega för att visa oss på badstranden :-P Jag har INTE bikiniläge än iaf.
    Vad mysigt med upplsbar bubbelpool :)
  • Maddisen80
    Nallebjörnis skrev 2011-04-15 18:46:05 följande:
    ja precis.. kan man ha det i hela kroppen?
    På måndag ska ja till en sjukgymnast som är spec på just idrottsskador m.m så han borde ju veta tycker ja!
    jeng skrev 2011-04-15 18:40:14 följande:
    Nallebjörnis,
    Fy det låter verkligen hemskt!! Jag tänker ju direkt på sån kronisk värk som sägs bli bättre av lchf, fibromyalgi heter det väl?! Har man tittat på det eller på andra liknande sjukdomar, för det finns ju fler. Har du ont hela tiden, eller blir det när du är still eller anstränger någon del av kroppen, typ som vörvärrad träningsvärk eller vad jag ska kalla det?

Jag håller med dig om att det är ju skönt att dom inte hittade nåt allvarligt fel, men va faaan lixom, man vill ju veta vad som är fel med en!!! Precis som mina provsvar och dom säger glatt att "ja det här ser ju jättefint ut!!" jaha? det innebär ju inte att alla bekymmer har försvunnit.... jättetråkigt och jag hoppas att dom kan hitta någon hjälp till dig snart! det låter ju allvarligt, även om det nu skulle kunna vara korta muskler som han sa (jag tror inte det), så om han har bestämt sig för det så skulle jag gå till en 2nd opinion. 
    Alltså ja har ju ont när ja vaknar.. så man kan säga efter stillasittande/liggande.. på morgonen är det allra värst och på kvällarna när ja kanske legat i soffan några timmar (och pratar med er) och ska gå och lägga mig.. då är det knappt ja kan gå till sängen.. och på morgonen kommer ja knappt ur sängen.. sååå ont att ja mår illa och 3 ggr har ja svimmat :(
    Ja allt var ju bra var ju bra.. men det känns som vil är tillbaka på ruta 1 igen :( det enda som var var att ja hade högt kolestrol ;)
    ja tänkte ge sjukgymnasten en chans så får vi se vad han säger för han borde ju veta ju!!
    Hoppas att de går bra hos sjukgymnasten på måndag.
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-04-15 20:49:12 följande:
    Har precis sabbat en hel sats zucchiniplättar. dom band inte ihop för fem öre och blev bara en äcklig "äggröra" i stekpannan... kul, det var kvällens middag det...
    Hej jag misslyckas alltid när jag försöker göra zuchinniplättar och kokospannkakor de blir bara äggröra som du säger.
  • Maddisen80
    Annanym skrev 2011-04-15 21:20:08 följande:
    Nu har jag också kollat Anna Skipper - på Play. Jaa, ganska ren LCHF va? Förutom proteindrink och sojamjölk/-grädde. Men jag vet inte, jag tycker inte hon såg SÅ stor ut tjejen. Jag menar inte som 170 kilo. Tyckte hon var väldigt snygg.
    Hej vet du nåt bra tips om hur jag kan laga lchf kost vänliga produkter för jag måste äta sojaprodukter bara för jag tål inte mjölkprotein som är i laktosfria produkter
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**