• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

RebornEve skrev 2013-03-22 09:53:05 följande:
    3:dje dagen med antibiotika och vilken skillnad :) mår mycket bättre!
    5:e dagen på utmaningen. Blev dock lite avsteg igår på begravningen, men idag är jag igång igen utan problem. Till frukost blev de två stekta ägg tillsammans med medicinen :)
    Har gjort vitkålssallad nu på morgonen som ska ätas ikväll med en god lchf-pizza :) fredagsmys
    gjorde pizza igår. Sweinigt gott!
  • rödnos

Barnfri bortsett från bebisen. Fläsksvålar och valnötsost till.
    Imorgon ska jag och fästmannen dra en 13 km promenad i skogen innan ett brudpar kommer för en plåtning.
    Sen blir det revben med världens godaste kryddsmör hos mor o far! Tänker icke väga mig denna veckan. min nya teori är att jag går på kläderna ENBART.
    Kört massa ben och rumpa idag. Spännande om jag kan röra mig imorgon?!

• rödnos

Frökenfrej - tycker du man står sig bra på MBC? Hur mycket fett har du i din?

• rödnos

Nån nämnde att "chocka kroppen"?
    Vad menas med det? Förstod det som att man skulle käka kolhydrater mer eller mindre som andra käkar vanligt och sen återgå till LCHF?
    Räcker det i så fall med ett mål, en dag eller hur tänker ni?

• rödnos

Gjorde oxå Caesar sallad! Så himla god vart den! Tog ett recept ur Viktminskning med LCHF. Hur gott som helst!
    Känner mig dock som en tjockis. Fast det beror nog på sömnbristen iof.

• rödnos

Enlitenen - har du oxå en tvåmånaders bebis hemma? Min lillkille fyller 8 veckor inatt. han har firat med att sova hela dagen så natten blir intressant nu...

Idag vart det kesella/grädde med nötmusli och jordgubbar till frulle, 2 korvar i skogen och smörstekt torsk med äggsås och blomkål till middag.
    Och en modifierad MBC inemellan efter vår 13 km promenad med dubbelvagn, 2 kids i och ett benpass som hette duga.
    Vore väl fan med om inte kilona rasar av mig snart med allt detta knatande!

Köpte en 12 kilos kettlebell idag oxå. Även det blir intressant.

Gonatt!

• rödnos

Kaxsen - tack! jag ska ner ca 12 kilo till. Gått ner 15 sen förlossningen och vill väga ca 70.
    Kollade Youtube för kettlebellövningar och tänkte testa imorgon. Idag myser vi i soliga Slottskogen i Gbg. Sambon ledig hela veckan.

Jag har blivit lite hooked på MBC! Riktigt gott ju!
    Verkar bli mätt snabbare oxå och står mig ok. Kanske är det på G att lossna nu?

Hur går det för dig själv? Hur länge har du hållt på?

• rödnos

MBC - Magic Bullet Coffee!

2msk kokosfett
    2msk smör
    2dl kaffe
    Mixa o drick!

Jag tar dock bara 1 msk kokosfett och 30g smör istället. Blir lätt dålig av kokosfettet så jag försöker öka successivt.

En lite lyxig variant är samma, mixat plus en rejäl klick vispad grädde på toppen och en tesked sukrin i! Mumma i solen och toppen med energi.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**