• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Usch, hoppas inte... 
    Jag har dock reagerat knasigt på kokosfett förut. Innan jag slutade med LCHF för att jag vart gravid med sonen så kunde jag, om jag råkade ta liiiite för mycket kokosfett, få världens magknip och sen diarré som hette duga. Spydde även nån gång och både min sambo och min mamma har reagerat likadant. Nu på morgonen berättade sambon att han vaknat med superlös mage.. skumt, hoppas dock det är magsjuka så vi inte behöver sluta med kokosfettet nu när det boostar viktnedgången så bra och vi båda slipper vara hårda i magen. Jag har ju tom kunnat avboka min hemmis-operation pga kokosfettet...
    Testar en dag utan kokosfett och ser...

Gjorde förresten en gammal LCHF favorit igår. Hemgjorda peanut-butter cups! Så JÄÄÄÄKLA GOOOOTT! 

• rödnos
    Totten81 skrev 2013-03-12 07:39:57 följande:
    Har suttit o läst i tråden ngn vecka nu för lite inspiration och så. Har kört Lchf sen en vecka tillbaka och tappat 3,1 kilo. Känner mig riktigt imponerad över en diet som jag både kan vara mätt hela tiden och att det är hyffsat lätt att få det att funka med familjen i övrigts "vanliga" mat. Om det fortsätter så här kanske man tom kommer våga sig ur vassen i sommar!
    varför äter inte hela familjen LCHF? 

• rödnos

Varför är de för små? Det är ju jättebra med fullfet mat och bara att ge kolhydrater om man vill det?? Så gör iaf vi för vi äter ju jättegod och bra mat?? Perfekt för barn.
    Eller kör ni typ fakir? Då kan jag ju förstå tanken men vanlig LCHF mat är ju just vanlig mat och inga konstigheter.

• rödnos

Peanut buttercups!!!

Smält choklad (jag tar Lindts 85% mild)
    Rosta mandlar och hasselnötter väl
    Jordnötssmör creamy

Häll liiiite choklad i botten av en typ muffinsform eller mindre kakform
    Lägg på några rostade nötter
    Klicka på en tsk jordnötssmör
    Häll på lite mer choklad och låt det stelna i kylen.
    Muuums!!

• rödnos

Stjierna - så gör vi oxå. min äldsta har inte fattat det där med lördagsgodis än tack o lov men det kommer väl... Hon gillar en ruta eller två mörk choklad dock.

• rödnos

Ollebulle86 - ok. Bara sv nyfikenhet dock, vad är LCHF för dig? Är det inte bara vanlig mat med uteslutande av så mycket kolhydrater som möjligt? Om man tillsätter det så är det ju som vilken "vanlig" kosthållning som helst?
    Min dotter är oxå "kräsen" (eller enveten beroende på hur man ser det) och vägrar ju äta ibland. Jag lagar dock inget annat till henne utan hon får äta eller inte. vägrar bli köksa.

• rödnos

Stjierna - smart!! Ja det är samma här. Sambons släkt kör stenhårt på lördagsgodis men ser dock ut som stickor så de tror väl inte de behöver bry sig. Däremot har alla ordentlig IBS men de vägrar se kopplingen...
    Mina päron kör LCHF sen 2 år eller så men det är ju lite lustigt ändå hur "kul" det ska vara att stoppa i små "godis". Som tur är tycker dottern att paprika och gurka är godis. Än så länge.

• rödnos

Totten81 - nu har jag nog missat nåt! Vem säger att alla i familjen måste äta LCHF för att hänga i tråden??

• rödnos

Ninis - samma här. vi vuxna äter LCHF men dottern får även pasta,ris, potatis etc.

• rödnos

Hallå!!! Jag har väl ändå inte sagt att alla ska äta LCHF??!? Kan ni ta o läsa om tack, jösses folk i den här tråden är ju helt vilda! Haha!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**