• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag köpte jättegoda Nürnbergerkorvar på Willys till frulle (äggröra på bara smör ingen grädde). De hade 1g kolisar per 100. muuuums!

• rödnos
    Kaxsen skrev 2013-03-19 13:52:24 följande:

Man blir ju sugen när man läser hur bra du mår! Flört Varför slutade du dricka?
    Som sagt, jag tränar i vanliga fall ganska mycket och jag kände helt enkelt att min prestationsförmåga påverkades så mycket dagen efter att det inte var kul. Att dricka alltså. Så jag slutade. Sen var jag lite ärlig mot migsjälv oxå och konstaterade att jag faktiskt aldrig tyckt det var speciellt gott med vare sig vin, öl eller drinkar. Ok, en fruktig drink vid poolen i Vegas tackar jag nog fortfarande inte nej till, jag är ju inte helnykterist, men jag vet hur jag mår dagen efter av minsta lilla och det är värt så mycket mer för mig att kliva upp fräsch på morgonen.
    Nu är jag ju småbarnsmamma oxå och med en nyfödd hemma så av förklarliga skäl dricks här inget nu av den anledningen.  
  • rödnos

HJÄLP!

Det händer inget här känns det som.... Jag är oxå helt slutkörd av allt ammande om nätterna. Kanske kan det vara sömnen som gör det...
    Verkar vara på väg in i en utmattningsdepression enligt MVC och ska träffa terapeuten i nästa vecka förhoppningsvis. Sambon är underbar och försöker låta mig sova så mycket jag kan. Somnade hemma hos mina föräldrar idag efter att jag ätit 2 kokta ägg.
    Till frukost åt jag som vanligt äggröra med några skivor ost på och så en kopp kaffe med en stor tesked kokosfett.
    Middagen blev lammfärsbiffar med vitkål och sparris till med parmesansmör på.

Tycker jag äter bra och vissa dagar nollar jag mer eller mindre men det händer ändå inte så mycket som jag hade hoppats?? Ska försöka dricka mer vatten oxå...

Vad ska jag tänka på? Är jag för otålig? Sonen är 7 veckor idag och jag har hittills tappat ca 15 kilo men för att komma ner i min normalvikt ska jag tappa ca 10-12 till... så jävla less på mammajeansen och såklart sprack mina favvojeans idag när jag, optimistisk som attan drog på dem lite för fort... fan.
    Inge glad här.  

• rödnos

Hmm ja jo iof men jag tänker att det ska gå lika snabbt som förra gången liksom... Verkar segare denna gången. Själva graviditeten väger ju ca 10bara den... Men det är väl som ni säger.
    Jag drack en Magic bullet kaffe imorse iaf. Urk!

• rödnos

Standby - hur märkte du av sköldkörteln?? De misstänker nåt sånt på mig nu nämligen... Är sjukt trött, nedstämd från o till etc...

• rödnos

Standby - ok! De tog tydligen sköldkörtelprov i början av denna graviditeten som var 2.0 eller nåt sånt så normalt.
    Hoppas de kommer fram till nåt men imorgon ska jag iaf först prata med BVC sköterskan, sen psykologen på BVC och sen ev läkare. Min kompis pappa trodde mest på sköldkörteln. Han är läkare men inom ortopedi kirurgi.
    Fick sova lite mer imorse och kände mig genast mindre svullen i kroppen oxå.
    Jag vill ner till ca 70 igen... Är 179 lång så väger jag mindre ser jag ut som en benget.
    Gick du ner med LCHF?

• rödnos

RebornEve - hoppas din dag blir bra trots tråkigheter...

Jag började dagen med en MBC idag igen men höll mig till smör och kokosfett som det ska vara... Vågade dock inte mig på de 2 MATSKEDARNA kokosfett!? Då kan jag nog inte gå ut idag ens med risk för diarré pottanfall. ska till BVC nu så det vore ju knas om JAG stod för bakseriet! Haha!
    Får se om de två teskedarna och 20gsmör kan få mig att stå mig till lunch.

• rödnos

Drack en MBC idag oxå till frukost och ökade lite på kokosfettet.
    Ska iväg o köpa en 12 kilos kettlebell och ha med i dubbelvagnen på promenaden.
    Nu jäklar ska här kommas igång! Beach 2013 IN YOUR FACE!

• rödnos
    MissNora skrev 2013-03-22 08:43:28 följande:
    Rödnos. Jag har även en viktväst när jag är ute och gå med vagnen. Skitbra!
    viktväst? Min vagn väger 16 kilo, bebben ca 5.5 plus en kettlebell på 12 kilo och ibland en dotter på 16 kilo. Tycker det får räcka så.  

Såg en toka i spåret härom veckan med en unge i bärstol och två bildäck bundna i ett rep släpandes bakom. Hon gick med stavar. Var det du?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**