**Den stora feta LCHF-tråden**
Håller med Ninis, det blir bara så krångligt som man själv gör det. LCHF är ju busenkelt att "följa".
Håller med Ninis, det blir bara så krångligt som man själv gör det. LCHF är ju busenkelt att "följa".
RebornEve - peppa mig! Jag har noll motivation! Orkar inte ens vaxa armhålorna. Nattamningen tar knäcken på mig snart och inskolningen av vår stora tjej är inte heller klar förrän imorrn så jag har båda kidsen varav hon är toktrotsig treåring.
Känner mig bara flötig.
Ska iaf försöka ta mig i kragen imorgon och springa med dubbelvagnen till dagis. Är 5 km. Sen går jag hem. Det är sjukt backigt så det blir ett bra straff för de jäkla kakorna jag satte i mig idag. Och jag som ALDRIG fuskar i LCHF. Vad händer?!?
Kändes lite som ägglossning idag oxå iof. Kan det vara så redan 7 månader efter förlossning och då jag fortfarande ammar så mycket? Skit oxå.
Jag bör bog bara sova nu. Gonatt o sorry för depp.
Japp som ett brev på posten är jag och lilleman oxå förkylda idag.
Måste vara de där jäkla 5kilometrarna.
Ok jag har fastnat i frukosttristessen igen!
Nån som har nån god fet smoothie att dela?
Wendy - pulled beef? Menade du pork
Eller funkar det med nötkött oxå? Gott?
Kalas, då testar vi detta!
Gör pulled pork ett par ggr i veckan här. Lite av en favvo.
Idag blir det kräftskiva här. Ska bli najs!
Pork är fläskkött så ja, karré blir det.
Jag gör oftast i lergryta. Kryddar med chilipulver, vitpeppar, salt, cayennepeppar, vitlökspulver, paprika, ingefära och massor av färsk vitlök. Blandar alltsammans med en eller två deciliter olja och smör. Lägger ett par lökar i botten, köttbiten kryddad ovanpå och några tomater runtom.
In i ugnen på ca 200-225 grader i typ 2,5 timme eller så beroende på storlek.
Vända steken efter halva tiden så blir inte botten så fläsksunkig.
Dra isär köttet så att det trådas med två gafflar.
Servera med kryddsmör bara om man vill nolla eller med spetskål och smör tex. Sluuurp!
Köpte högrev på kalv idag och tänkte testa pulled beef i veckan.
Jag köpte från bodystore. De har -15% på allt nu. Kod BS15
Jodå de var goda. Eller mja, de smakade ku inte nåt speciellt utan var mer bukfylla typ.
P i a - vart bor du?
Hej!
OK, efter 2 barn är jag nu tillbaka i tråden och med LCHF. Funkar jättebra och magen mår toppen! Äter mest för att må bra men vill även tappa ca 5 kilo till den 8 mars då vi GIFTER OSS!
Jag har lite panik inför det där för jag vill verkligen vara så smal jag kan just då, passa i min klänning och bara känna mig assnygg. Har ni gift er så hajar ni kanske hur det känns. Misstänker att jag inte är ensam?
Men, min fråga är nu, eftersom jag inte är överviktig och kanske egentligen inte MÅSTE gå ner mer (dock träna till mammakroppen men det är på gång med hjälp av crossfit) så tänker jag att enbart strikt LCHF kanske inte kommer få bort de där 5 kilona som jag vill?
Kan jag köra några veckor VLCD innan bröllopsdagen tro? Jag borde ju tappa kilon med hjälp av det på samma sätt som en person på "normalkost" skulle göra? Eller?
Ge mig gärna tips. Inga pekpinnar om att LCHF minsann är det bästa etc etc för det vet jag redan men det är liksom KRISLÄGE för den här dagen och jag tar gärna till radikala metoder. Nån som gjort samma?
Innan jag kör igång (vilket blir om jag inte tappat de 5, ca 3 veckor innan 8 mars) kommer jag foprtsätta äta som vanligt, dvs ganska normal LCHF. Skulle vilja ha tips på rätter som är lätta som storkok.
Gärna gratänger eller typ tacopajer fast med nån kul twist som man inte redan testat.
Jätteglad för all hjälp!
Nån som testat 5:2 ihop med LCHF? Tänkte köra idag och på torsdag.
Erfarenheter?
Hej alla fina!
Jag behöver lite pepp och hoppas få det här!
Gifter mig den 8 mars. Jag väger nu ca 72 och har 3 kilo till min önskevikt. Kör en burpeechallenge som formar kroppen superbra så där är inga problem men... Kolla lite på hur jag äter och se om ni ser nåt som jag kan göra för att deffa bort de här sista kilona?
Frukost
ca 30g kött från gårdags middag
ca 30g smör till
2 kokta ägg
4 skivor ost
kaffe med en skvätt grädde
lunch eller mellis typ
3 kokta ägg med ca 30g smör
kaffe med skvätt grädde (liten märk väl)
middag blir idag grillkorv från Lidl som har minimalt med kolisar
2 stekta ägg och ev lite coleslaw eller så skippar jag det om jag först blir mätt på det andra.
Jag försöker drcka mellan 2-3 liter vatten om dagen och tar en tesked kokosfett om dagen oxå. hatar det så det blir inte mer än så tyvärr.
Jag vet att det kan vara svårt att tappa de där sista kilona och jag ligger nu på ett BMI på ca 22. Är 179 lång så jag är ju normalviktig men vill ändå under 70 och kommer på inget sätt vara underviktig då heller så det borde ju inte vara några problem så sett.
Men, hur ska jag göra.
Är inte så sugen på 5:2 men kanske kunde testa 16:8 om det är effektivt? Vad tror ni?
Tycker jag borde kunna få mer fart på magen men hur får jag det utan att trycka i mig kokosfett?
Skulle bli SÅ tacksam för all hjälp nu inför bröllopet!!
Jag behöver hjälp!
Jag går inte ner mer utan står still kring 72.8 -73.8.
En typisk frukost för mig är:
3-4 koppar kaffe med grädde och en skvätt mjölk
3 ägg blandat med parmesan och ca 30g smör
ev nån bacon eller korv men inte alltid.
lunch 2 koppar kaffe med grädde och kanske en näve nötter
middag kött med smör eller hemmagjord fet sås och typ blomkål, broccolli, zucchini eller aubergine.
tycker jag äter strikt men tänker att det kanske är mitt kaffe som ställer till det?
Vad ska jag göra för att komma igång att tappa lite till? Jag är inte överviktig utan vill mest bara under 70 för min egen skull. Är 179cm lång.