Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Idag har jag en "tyck-synd-om-mig" dag! Köpte godis o naturgodis o ät ist för lunch!
    Det var väldigt sött o salt men gick ner! =)
    Börjar skola in sonen på dagis. Var första dagen idag. Har haft dagmamma, men det gick inge bra o det var bara här det fanns plats nu. Vill verkligen INTE ha dagis o jag var helt gråtfärdig när vi gick därifrån, så jag gick in på ica o handlade! Gråter

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    MissBoring skrev 2012-09-05 07:47:49 följande:
    Jag äter turk.yoghurt på morgonen. Ca 2 dl med blåbär och hallon. Är det tillräckligt? Jag känner jag blev väldigt hungrig fram emot 11-tiden både igår och imåndags. Är detta en inkörnings grej eller bör jag äta mer? och isf vad? Jag har ingen lust att dona för mycket på morgonen därför passar denna yoghurt mig bra...
    Rysk yoghurt är bättre. Hallon innehåller mkt KH som kan trigga suget! Jag har hört många som har vaniljpulver och kanel i yoghurten! =)
  • LokesMammi
    huldaskarin skrev 2012-09-05 17:22:16 följande:
    Någon som provat drycken Celsius? Tyckte citron/lime-drycken var jättegod och det är nog stor risk att jag beställer hem mer framöver.
    Jag dricker den ibland. Tycker den är god. Men jag blir inte "speedad" som andra blir av den. Kan dricka en burk utan problem! =)
  • LokesMammi

Håller på o skolar in sonen på dagis och ska vara med hela dagar. Så när det är dax för lunch så ska jag äta också! Igår var det köttfärsgratäng gjord på havremjölk med potatis. Var inge gott! =) Idag var det veg lasagne. Var inge gott! =) Allt smakar konstigt nu tycker jag! =) hehe

Så på måndag är en "vanlig" dag för sonen. Han ska lämnas strax innan kl 10 o jag börjar jobba kl 13. Vilket innebär att jag har tid o styrketräna lite! Det ska bli skönt! Har inte tränat alls sen.......hmm.....april kanske!  *längtar* =)

• LokesMammi
    NollÅtta skrev 2012-09-06 19:55:22 följande:
    Jag såg verkligen själv idag, i spegeln på jobbet, att jag har gått ner i vikt! Jag tyckte liksom att jag såg smal och sund ut och så har jag inte känt på flera år! Kläderna sitter bättre också såklart.

Framförallt mår jag prima på LCHF!

Jag är så jäkla glad att jag bestämde mig för att äta lchf, bland det bästa jag gjort.
    Visst är det skönt när man ser sånt! Kan inte tro att det är jag i spegeln. Den där smala tjejen, det kan omöjligt vara jag! =) Får nästan anorexi varning. Ser smal i spegeln men känner mig som en fet kossa! =)

• LokesMammi
    Spana skrev 2012-09-06 20:11:42 följande:

Har gått ner i vikt trots min extremfuskar helg med mycket chips och godis både fredag och lördag!

Vägde mig idag, och nu är jag under 80-sträcket igen!!! Fan så skönt det känns!

Men jag är fortfararnde en fuskare på helgerna tyvärr, så det går lite långsamt neråt för mig..    

Grattis!
    Jag är också en helgfuskare men gick ändå ner 20kg på 4mån! =)
  • LokesMammi
    Spana skrev 2012-09-06 20:16:04 följande:

ojojoj!! vad duktig du är!! Hur mycket fuskade du på helgen?

Jag brukar inte fuska så mycket som jag gjorde sist, men några godisar och några chipsbitar brukar slinka ner.. Brukar inte fuska med maten dock. 

Tack så mycket för gratulationen!! :)    
    Inte så jättemkt, men godis/choklad/chips o lite alkohol!  =)
    Har alltid varit sån som inte äter godis eller hamburgare el sånt på en vardag. Endast helgen. Så det fortsatte jag med. Måste unna mig lite! =) Är inte så mkt för godis, men är svag för choklad, glass o naturgodis! =)
  • LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-09-06 21:57:25 följande:
    Tex nu känner  jag mig lite hungrig innan läggdags och då tar jag 10-15 g smör och smaskar i mig. Smör är ju skitgott!
    Men blä! Ne det går inte här! Visserligen har jag extra lager på smörgåsarna, men smör är inte gott! =)
  • LokesMammi

Har blivit KH fusk hela veckan då jag tröstat mig med godis denna vecka! Men har ändå gått ner -0.4kg! Det är bra! =) Fast jag vill inte gå ner så mkt mera nu. Är på min målvikt o idag tog jag på mig kunde ha innan jag träffade min sambo o dom sitter lösa! =) hehe

• LokesMammi
    ELS skrev 2012-09-08 00:06:35 följande:
    Hur går det till när ni ska väga er?
    Morgonen eller kvällen? Ätit nyss eller inte ätit på länge? Har du kläder på dig?
    Gått på toa innan?

Om man inte tar hänsyn till sånt kan det ju "fela" på vikten rätt så mycket.   
    Morgonen, efter toabesök utan kläder! =)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**