Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag hitta celcius på ica maxi o där är det 3st för 55kr + pant!

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Hur "dåligt" är naturgodis?
    Jag äter heller naturgodis än godis! Är ju så gott! =) De som är chokladdoppade äter jag inte, får blåsor av dom. Tål inte jordnötter, så säkert lite sånt i dom! =)

• LokesMammi
    Såphia skrev 2012-09-23 20:07:18 följande:
    Hahaha hur smusslar man iväg bacon?
    lägg i väskan! =)
  • LokesMammi

Det enda jag känner att jag saknar som man "inte får äta" är frukt. Gröna, blänkande granny smiths äpplen!!!!!!! Fy va gott! Ska köpa det nån dag. Nu när jag är på min målvikt så tänker jag äta sånt igen. Inte lika mkt som innan o inte varje dag! Men ibland! =) Tog en av sonens päron nyss o det var inte lika gott som jag minns! =)
    Är även svag för clementiner! Kan äta hur många som helst. Brukar fylla fruktskålen varje vinter med clementiner o apelsiner. Sen tar jag 4-5st clementiner o skalar o klyftar upp o lägger framför datan o sitter o mumsar! =)

• LokesMammi
    Gladskit skrev 2012-09-26 12:04:40 följande:
    Jag kan också sakna frukt ibland.
    Men det är ju just en sån sak som man kan införa när man är på målvikten igen. Vill man ta in mer kolhydrater så är det främst frukt och grönt tycker jag, det övriga som bröd, pasta, ris osv ser jag ingen anledning att börja äta igen. Jag saknar det inte och med frukt och grönsaker så fyller man ju på vitaminförråden också!!
    Ja, precis. Så känner jag med! Äter pasta o sånt skit när vi är o äter borta nånstans, men hemma vill jag inte det. Tar hellre en frukt som är nyttigare! =)
  • LokesMammi
    Humlemamma skrev 2012-09-30 02:23:58 följande:
    Käkade lchf ett par veckor, typ 3,5 sen så övergick jag till att räkna kcal istället i 1,5 vecka men bestämde mig sen för att köra med lchf igen för vart trött på att va hungrig och att hålla på att räkna kcal osv..

Har nu ätit strikt lchf i typ en vecka, har i tre dagar nu mått fruktansvärt illa o haft ont i magen, går ner i vikt nu med, det gjorde jag inte första svängen med lchf..

Kan illamåendet o ont i magen bero på detta??
    Är väldigt lös i magen med, ska jag väl tillägga..
    Det är "detoxen" som satti igång. Oftast mår man dåligt i början när kroppen gör av sig med KH. Jag hade ont i huvudet i en vecka. Många här får problem med magen.
  • LokesMammi
    häjhäj skrev 2012-09-30 10:55:08 följande:
    YES! Jag har nått min målvikt! Visserligen har den ändrats så jag har några kilon kvar men när jag började med LCHF för 3 månader sen så satte jag det här som mål -12 kg! 3-5kg till skulle inte sitta helt fel... Men det bästa är ändå att det har varit så lätt och gott
    Grattis! Visst är det härligt! Jag gick ner ca 20kg på 4mån. Har tappat lite mera nu trots mera KH. Är nere på min målvikt - några kilon till! =)
    Såphia skrev 2012-09-30 11:18:04 följande:
    Grattis häjhäj!! Vilka resultat!! Jag har lchf-at i tre mån om en vecka och har tappat strax över fem kilo. Inte lika bra och då har jag inte fuskat nått på tre mån. Jo två glas rött totalt har jag druckit. Fem kilo kvar och fortsätter min långsamma resa mot hälsan.
    Kommer o släppa för dig med! Strongt att "bara ha fuskat" med 2glas rött! =)
    Kasihi skrev 2012-09-30 15:44:15 följande:
    Nyss hemkommen från kalas där det bjöds på tårta och kakor. Jag mumsade lite rostade saltade mandlar och finncrisp med god ost på samt drack kaffe med en skvätt grädde.
    Duktigt gjort av dig. Jag hade inte kunnat hålla från kakorna. =)

• LokesMammi

Nu när jag ligger under min målvikt o inte "vill" gå ner mera så funderar jag på o lämna lchf o övergå till gi ist.  Låter det som en bra idé?

• LokesMammi
    huldaskarin skrev 2012-10-02 12:00:07 följande:
    LokesMammi, det är nog bäst om du testar själv så du vet hur det funkar på dej. Jag har aldrig provat GI själv.
    Har heller aldrig ätit gi....
    Ninis skrev 2012-10-02 12:00:57 följande:

Jag käkade GI innan lchf, men tröttnade för det var så tråkigt mat och lite fett. Jag skulle nog hellre äta liberal lchf. Då får man ju äta allt det goda.
    Man kan ju fortfarande göra sås på grädde! =)

• LokesMammi
    Trolla75 skrev 2012-10-02 12:23:18 följande:
    Är det inte så med lchf att kroppen ställer in sig på idealvikten och att man stannar där när den är nådd...?
    Man ska alltså fortsätta med lchf men kan äta mer liberalt.
    Det är så jag har förstått det hela...
    Jag fortsätter ner i vikt trots mera kh i kosten!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**