**Den stora feta LCHF-tråden**
Har lagt in mitt enda goda recept i recepttråden nu, om någon är nyfiken.
Har lagt in mitt enda goda recept i recepttråden nu, om någon är nyfiken.
Vad ska ni äta i veckan? Känner noll inspiration och jag måste göra veckomatsedeln idag och åka och handla.
Middagen idag blev jättegod. Hackade ner en burk kräftstjärtar och 4 laxfileer, blandade i hackad dill och gräslök plus lite salt och formade till biffar. In i ugnen en stund och sen mumma! Serverades med hericot vertes och en saffranssås, ja och ris till övriga i familjen. Förvånande gott och ALLA åt med god aptit, även vår 1,5-åring som på senaste tiden ratat all mat utom köttbullar typ.
Hade jag varit singel så hade nog mina matkotnade också kunna bli lägre, men våra bara fortsätt skjuta i höjden. När jag handlade i veckan gick det på 2000 kr och då handlade jag ändå bara lite. Men jag är ensam om att äta lchf här hemma. Barnen får allergikost och det kostar duktigt. Sambon äter som innan. Eftersom jag inte längre kan laga grytor och fylla ut med grönsaker så resulterar det att sambon äter sjuka mängder protein och är inte intresserad av att sluta med det. Själv har jag även börjat äta middagsrester till frukost så det går åt större mängder mat för mig med. Och jag upplever inte att jag klarar mig på mindre mat, jag äter fortfarande med 3-4 timmars intervall annars överlever varken jag eller min omgivning. Äter sen en tid tillbaka mycket mera grönsaker till maten och det har gett mig en helt ny mättnadskänsla, en grymt behaglig mättnad. Jag kände mig oftast hungrig efter enbart protein och (sjuka mängder) fett.