Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag1977: Jag skulle be dem satsa på naturbetat kött och överlag mat utan tillsatser i. Okej att bakgrejerna kommer sälja mycket bättre, men för hälsan skull är riktig mat bättre...för alla. Be dem lyfta fram säsongens lchfvänliga grönsaker kanske?

• spökplumpen

Angående oljan så stod det förresten att den inte skulle värmas så jag antar att man förlorar dess goda egenskaper om man har den i te/kaffe.

• spökplumpen
    Ninis skrev 2012-10-11 10:36:50 följande:
    Det står att man kan ta mellan 1-3 msk per dag, så man MÅSTE ju inte ta 3 msk
    * Storasyster 7 mars 2006 och Lillasyster 4 juli 2008*

Ja, två gånger dagligen. Och så klart måste man inte ta maxdos, vare sig av oljan eller kokosfett. Men det ändrar inte det faktum att man verkar behöva ta väldigt stora mängder. Om man skulle försöka sig på att få i sig samma mängd genom vanligt kokosfett skulle det bli flera dl om dagen. För mig låter det hard core, men det är säkert toppenbra för träningsfreaks.
  • spökplumpen

Jag tror inte att man kan äta för mycket kokosfett. Man märker när man når sin maxdos. Jag är känslig, men kan steka all mat ikokosfett men utöver det klarar jag max 10 g i te/dag annars får jag rännskita eller diarre.

• spökplumpen

Skit också! Jag har nötfärs i kylen som jag tänkte göra köttbullar på ikväll, men jag måste ha kollat helfel på datum för det var sista förbrukning i lördags. Den ser röd och fin ut, men den är passerad...vågar man äta den iaf och ge till barnen (1,5 och 3år) ?

• spökplumpen
    Såphia skrev 2012-10-17 06:43:45 följande:
    Idag visar vågen att jag tillhör de normalviktigas skara enligt BMI definitionen! Lycka!! (Även om jag inte nått mitt mål) BMI på 24,8 är väl inget att jubla över men en milstolpe och ett fint delmål på väg ner.

Såklart att du ska jubla och vara bubblande glad! Det är dt största delmålet, som jag ser det. Stort grattis!!
  • spökplumpen

Jag har mens nu och som vanligt så började vågen krypa uppåt en dag innan mina spottings kommer igång. Men de dagar då jag vanligen brukar se de kraftigaste uppgångarna har jag istället gått ner 100-200 g om dagen. Jättespännande och varje dag så tror jag att idag så kommer smällen och att jag har gått upp typ 1,5 kilo men nej det smyger sig redan neråt. Häftigt! Och det trots massa vin och snickerskopior när vi hade gäster i söndags. Livet är härligt på liberal lchf!

• spökplumpen
    shakennotstörd skrev 2012-10-21 17:44:19 följande:
    Om man inte är van vid kokosfett kan det vara det man reagerar på.Två matskedar är rätt mycket att starta med. Vill minnas att jag började med en tesked.Apropå MBC altså. Jag har problem med hunger - har ätit LCHF till och från i flera år.Inbillar mig att jag är rätt kunnig och påläst.Får inte den där upplevelsen av mättnad som man pratar om.Men märker att jag blir mättare och framför allt längre tid om jag äter kött.Fast gillar ju fisk och ägg! Hjälper inte att äta mer fett heller - hungrig ändå! Måste satsa mer på köttfärs.Något länktips på köttfärsrecept? Gärna med lite eller inga mjölkprodukter. Jag är inte främmst ute efter att minska i vikt just nu utan att komma ur mitt mat/sockermissbruk.Men vill  i alla fall inte gå upp heller- har stooor övervikt.  Suck! Tungt! Känns som nåt måste vara fel när jag är hungrig jämt trots rätt strikt LCHF.Fast antagligen är det medicinbiverkningar.Så less.Känns så omöjligt ju. :(         

Jag upplever samma sak fast med grönsaker. När jag åt strikt kände jag mig väldigt sällan mätt trots stora mängder fett. När jag började äta liberalt, med mycket grönsaker så kom mättnaden! Och inte den vanliga mättnadskänslan, utan lite som att änglar klappade mig på insidan. Hihi svårt att beskriva men det är en sån grymt skön känsla i hela kroppen...och i huvudet.
  • spökplumpen

Glass: Om det var så länge sen du drack och dessutom kunde få vara barnfri så hade jag i ditt ställe börjat ladda två dagar innan bara för att vara riktigt säker på att inte må dåligt på festen.

• spökplumpen
    Zvartaliljan skrev 2012-10-22 18:42:41 följande:
    ugnsgrillade kycklinglår med mozzarella och parmaskinka dagens resultat slutade på 993kcal.. nu blir det bara vatten resten av kvällen Totalt intag Fett: 93 g Protein: 33 g Kolhydrater: 5 g

Varför försöker du svälta dig själv? Jag tror du gör dig själv en rejäl björntjänst, ät ett mål mat till idag.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**