Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Oj, vilken aktivitet det varit under dagen. Spännande med nykomlingar som hoppar rakt in i tråden och tro sig ha alla svar. Kanske kunde vi få en lösning på världsfred också när vi ändå håller på och hävdar att man kan allt och bara man själv vet hur det ska skötas?

• spökplumpen

Själv är jag lite sur över min dåliga självdisciplin. Förstår inte varför jag ska trilla i fällan så lätt? Jag VET ju att det som funkar för majoriteten av er andra inte funkar på mig och ändå så ändrar jag på kosten för att få de viktfördelar som ni får. Och vad får jag som tack? Jo ont i magen, otroligt gasig och dålig i magen. Passar perfekt när man ska sitta i bilen flera timmar imorgon. Lär få se många mackar längs vägen...

• spökplumpen

Jag är bara girig känner jag. Har tappat ca 15 kilo sen mars och det är de sista 5 (som jag egentligen trivs med men önskar omfördela i kroppen) som jag trillade dit för. Det är på magen allt löst fett sitter nu och jag vill försöka få ner det och visst sjutton är det träning som ska till för det. Så dum så dum jag är att börja trixa när jag vet att det ändå inte biter på mig. Idag blir det nog lite extra kolhydrater för att försöka balansera upp den ökade fettmängden och den medföljande dåliga magen.

• spökplumpen
    Ninis skrev 2012-11-23 12:17:18 följande:
    Om du gör plankan varje morgon och kväll så kommer du se snabba resultat på magen! Efter bara en vecka märkte jag skillnad. Har kört 3 veckor nu och ska köra ända tills jag klarar 60 x 3.
    * Storasyster 7 mars 2006 och Lillasyster 4 juli 2008*

Ja, när jag började med mina plankor kunde man inte ens se någon skillnad när jag spände magmusklerna och när jag slappnade av. Har väl kört i ca 2 veckor nu och nu syns det iaf när jag drar in magen. Jag gör mina på knäna och tanken är att fortsätta till jag klarar 3x60 på fötterna.
  • spökplumpen
    Ninis skrev 2012-11-23 12:19:24 följande:
    Finns i Annika Rognebys nya bakbok. Köpte den på hälsomässan. Återkommer senare med besked om de blev goda och med recept.

Är det hon som har 56-kilobloggen?
  • spökplumpen
    Ninis skrev 2012-11-23 12:20:48 följande:
    Lakritspulver står bredvid vaniljpulver i mataffären. Köpte märket Kung Markatta. Samma med jordnöttsmör. Finns oxå i märket Kung Markatta. Finns både utan salt och med havssalt. Jag köper med havssalt. OBS! Köpt inte de vanliga jordnötssmören av märken som t ex Skipper osv. Det är fullt med socker i dem!

Smakar pulvret salt- eller sötlakrits?
  • spökplumpen
    Tessa606 skrev 2012-11-23 15:52:02 följande:
    Joje: Jag har aldrig provat varken fasta, fakir,mejerifritt eller något annat, känner mig nöjd ändå. Märker dock att jag tappar mer i vikt om jag håller ner mejerierna, men att sluta med dem helt har inte behövts för min del.

Är det någon som kan tipsa om restaurang eller fik i Malmö, ska dit nästa helg så alla tips välkomnas
    Nu var det några år sen vi var där sist, så det kan ju ha ändrats men vi var på en restaurang som hette Lemongrass (om jag inte helt missminner mig) och de hade såååå god mat. Inte särskilt lchf-vänligt men oj så god mat. Otroligt vällagad asiatisk mat. Jag kände mig lite skeptisk när vi skulle dit men min syster och svåger pratade sig varma om stället och trots att jag inte är något stort fan av asiatisk mat så älskade jag maten.   Och längtar tillbaka!  
  • spökplumpen
    aaa653 skrev 2012-11-23 16:50:35 följande:
    Ni som kan mycket :)
    Har ni lust o kika på det här.... tog det nyss när jag kom hem

Ohh jag ser också ett svagt streck! Grattis!  Var det du som hade försökt så länge?
  • spökplumpen
    Livets Magi skrev 2012-11-25 18:42:27 följande:
    sambon står och gör sallader som ska ätas senare ikväll: min sallad:  sallad,tomat ,gurka,ägg,räkor,ölkorv,ost,majjonäs hans sallad: sallad,tomat,gurka,olika korvar,ost.

Har du och gubben din slutat äta lchf nu? För enligt dina egna husgudar så är "riktig lchf" att äta utan tillsatser och charkuteri är fullproppat med tillsatser.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**