**Den stora feta LCHF-tråden**
Glass: Om det är så illa så skulle jag skippa både kolhydratsladdning och alkohol. En fest är väl knappast värt över en månads misshandel av kropp och psyke?
Glass: Om det är så illa så skulle jag skippa både kolhydratsladdning och alkohol. En fest är väl knappast värt över en månads misshandel av kropp och psyke?
Jag testade att göra 3 plankor igår kväll, tänkte få till den rutinen som det tipsades om här. Men 60 sek känns avlägset. Jag klarade 25,23 och 20 sekunder. Fast jag tror att jag gjorde fel. Eller låter det rimligt att jag fick dödligt ont i svanken? Hade på mig en blus så jag kunde se magen i urringningen medan jag plankade...magen hänger ner som en kil mot marken.
Reborneve:Wow, grattis! Fan vad duktig du är!
Hihi nu är det bara jag som spammar tråden. Imorse vann jag en seger över mig själv, jag skippade vägningen. Ska försöka återgå till en gång i veckan istället för varje dag. Som det är nu pendlar jag mellan 62,7-65,2 mest hela tiden och trots att målet är 57 kg så känner jag mig nöjd där jag är. Det som behövs är en omfördelning av kilona. Vill bara säga tack till den som kom med tipset om plankan! Det är just såna lätta grejer som jag behöver. För 3 st på morgonen och kvällen, det hinner alla med, tom en sån som jag som aldrig kommer iväg till ett gym eller annan träning. Helt ärligt så har jag nog nästan alltid lite för mycket ursäkter och bortförklaringar, men jag tror och hoppas att hemträning kan stå på schemat om ett halvår. Då borde minstingen ha vett nog att förstå att man inte får gå nära gåbandet eller svansa mellan benen på en när man har kinnecten på. Känner mig positivt laddad och ska stänga av plattan nu och gå och göra mina plankor.
Nu har jag testat plankan på knä och det var helt klart mycket lättare för magen, men det kändes svårt att veta vilken lutning man skulle ha? Både när det gäller rygg och ben... Tyckte det kändes bra att ha benen mot golvet men de kanske ska vara böjda uppåt? Tror ni att man är i rätt läge när man börjar känna att magmusklerna börjar jobba? Eller är risken fortfarande stor att man svankar/skjuter rygg fast man tror att man är rak?
Och grattis alla till fina resultat!