• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Inne på dag 8 på dieten :)
    Går fortfarande kanon. 20 dagar kvar nu då innan vägning :)

• RebornEve

Angående lightdricka... Jag drack massor med cola light när jag började med lchf. Det kunde bli 2 liter om dagen. Gick snabbt ner 30 kg, tog ungefär 8 månader. Har ätit lchf från och till i ca 2 år och alltid druckit cola light, har heller aldrig ätit vidare strikt. Dvs jag har druckit vin ganska ofta, ätit generöst med mjölkprodukter och ätit flatbröd flera gånger per vecka!
    För ca 1 år sedan vägde jag ca 65 kg och har därefter pendlat mellan 64-69 kg ungefär.(69 kg de veckor jag unnat mig kolhydrater men så fort jag slutat med dessa har jag gått ner till ca 66 kg igen )

Nu testar jag ett litet experiment , slutade dricka cola light för ca 20 dagar sedan!slutade då även med vin.
    1 oktober vägde jag och mätte mig och startvikten var 66,7 kg.
    Från och med 1 oktober så har jag ätit glutenfritt,mjölkfritt, givetvis sockerfritt och även alkoholfritt samt att jag är koffeinfri och nästintill fri från sötningsmedel. Har druckit någon kopp varm choklad med lite sötningsmedel !
    Jag mår så himla bra, mina finnar som jag fått trots att jag närmar mig 30 har försvunnit. Magen är inte svullen och fungerar precis som den ska. Jag känner mig otroligt pigg och glad :)
    Ska bli sååå spännande att äntligen få väga sig den 28 oktober!

• RebornEve

Jagvetefan: tror du inte att jag är grymt sugen på att väga mig haha
    Min pojkvän har gömt vågen ! Så jag får snällt vänta..
    Har även mätt midja, mage, lår, rumpa , byst och armar.. Ska bli kul att mäta igen också :)

• RebornEve

Ellen2008: jag räknar inga kalorier, äter inget lchf-bröd eller frökex.

Jag äter de jag är sugen på tills jag är mätt inom ramarna av de som är tillåtet förståss :)

• RebornEve

Glass:
    Tack! :)
    Jag mådde bra även på vanlig lchf-kost.
    Men mjölkprodukter kunde ibland göra magen svullen, likaså finncrisp och liknande !
    Nu är jag inte svullen alls :)

Jag hoppas på en riktigt bra viktminskning hehe
    16 dagar kvar till vägning

• RebornEve

Ellen2008:
    Till frukost äter jag oftast ingenting ibland blir de en MBC med kakao istället för kaffe.
    Lunch varieras men ofta laxfilé och grönsaker och någon majonäsbaserad röra.

Till middag ungefär samma som lunch men ibland lyxar jag till de med att göra gryta med cocosmjölk.

Idag till middag blir de köttfärslimpa och blomkålsmos :)

• RebornEve

Jagvetefan: ja du får göra så helt enkelt :)

• RebornEve

Inte varit ett dugg hungrig idag.. Började dagen med en MBC och runt 13.30 blev de 3 skivor lufttorkad skinka.
    Har varit på Ikea med barnen , är nu på väg hem!
    Då ska de lagas köttfärslimpa och blomkålsmos :)

• RebornEve

Eleonor86: ikväll myser vi till de med räkor och aioli :)
    Annars brukar de bli nötter, hallon med grädde eller nån bit mörk choklad !

• RebornEve

Då ska man på kalas!
    Kul att sitta bredvid och dricka vatten haha

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**