• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Allrona skrev 2012-03-28 19:41:48 följande:
    Kolla innehållsförteckningen! Jag hittade en på coop och det var glukossirap (tror jag) som första ingrediens. Inte så jättenyttigt med andra ord
    Det stod nåt om maltodextrin, blev osäker o skippade det. tänkte att det ska vara stevia o inte en massa andra saker i? Men kul att det fanns i en vanlig affär nu iaf även som småbitar till te och kaffe.
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    Allrona skrev 2012-03-28 22:08:26 följande:
    Maltodextrin är enligt wiki rena kolhydrater som ofta tillsätts i tex sportdryck då det tas snabbt upp av blodet. Låter inget vidare att baka med
    Då var det ju en himla tur att jag inte köpte det.. Men vad tusan ska det vara bra o blanda ner det för? Gah!
  • Nikhita

Usch, jag har syndat! Jag har aldrig varit mkt för godis och sött men i flera dagar har jag varit sugen
    så igår vart det plockgodis. Jag tänkte få tyst på det där konstiga suget så jag slapp det.
    Visst gick det över, men man fick en hel del socker i sig på köpet. uuurk känner jag nu
    Fattar inte varför jag fick "socker på hjärnan"?!! Nån annan som haft så?

• Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-29 10:02:05 följande:
    Jag blir oxå sugen ibland, men då brukar jag ta två rutor mörk choklad eller en näve nötter eller en lchf-kokosboll (som jag har i frysen).
    Jag försökte med det, men det blev aldrig bättre.. men nu känns det som jag kan ta nya tag
    Kanske dags o storhandla.. kan ju vara därför jag blivit sugen när jag inte haft så mkt hemma.

Kommer också testa periodisk fasta framöver. I helgen så att jag ytterst lite, var inte så hungrig och blev snabbt mätt. Det gick neråt på vågen direkt
  • Nikhita
    mammelie1891 skrev 2012-03-29 17:56:27 följande:
    2 veckor med lchf idag och finnar över allt. varför?? På konstiga ställen..
    Hehe, ursäkta.. men jag fick också det. Men fick sedan redan på att det inte är ovanligt, det är visst nåt med hormonbalansen. Jag hade så i nån vecka eller mer. Kunde få en bakom örat eller mitt på ryggen tex. Wierd
  • Nikhita
    Nikhita skrev 2012-03-29 18:30:24 följande:
    Hehe, ursäkta.. men jag fick också det. Men fick sedan redan på att det inte är ovanligt, det är visst nåt med hormonbalansen. Jag hade så i nån vecka eller mer. Kunde få en bakom örat eller mitt på ryggen tex. Wierd
    + flera st i ansiktet!
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-30 21:11:59 följande:
    Jaha, här funkar inte teven p g a att parabolsignalen inte vill vara med. Ska få hjälp att fixa det i morgon. Så jag går väl och lägger mig och läser min nya bok som kom i brevlådan i går, nämligen Jonas Bergqvists "LCHF & Träning - Bättre träningsresultat med lågkolhydratkost", så kanske jag lär mig något nytt
    _Då får du dela med dig av tipsen :)
  • Nikhita
    stjierna skrev 2012-03-30 21:41:23 följande:
    Hörni, jag har enda sedan igår eftermiddag haft ett "sug" i övre delen av magen, jag gissar typ magmunnen? Det känns som typ.. magkatarr..? Det är en obehaglig känsla, och den gör att jag inte direkt vill äta för det känns som att det blir värre efter att jag ätit.. Kan det ha o göra med att jag lagt om kosten till LCHF? Kommer det gå över och har någon annan här haft det?

Jag trodde först att det var början på magsjuka, för det kändes precis som att jag ville spy, och som sagt.. det där obehagliga suget...  
    Jag hade så i början och googlade fram att det var levern som inte var van vid det fettet jag stoppade i mig. Fick det efter en gräddig dag Men det gjorde rätt ont ...
  • Nikhita

Jag ha rinte gjort sås på grädde igen och inte haft ont mer heller. Inte var det så gott heller så kanske tar en skvätt i nångång framöver.

• Nikhita
    stjierna skrev 2012-03-30 22:20:54 följande:
    Ja, det är en riktigt obehaglig känsla... Vad äter du för att få i dig fett nu då, om du inte äter gräddsåser o dylikt?
    Smör på ost o rullar, extra smör i matlagningen och på kokta ägghalvor. Har även upptäckt att creme fraiche är gott istället för grädde. smakar bättre tycker jag
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**