Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ioanna skrev 2011-05-09 09:17:17 följande:
    hallå där - nu är man fru minsann Glad, vi gifte oss på Valborg och har varit på bröllopsresa en vecka i Grekland - och haft en, kan man nog kalla det, anti-LCHF vecka. har dagligen druckit öl, ätit pommes frites och vitt bröd. sista dagen tog jag tom en munk till frukost så jag är insätlld på sockerabstinens nu. 2 1/2 kilo upp på vågen så nu är det nya friska tag, siktar på att hålla mig till 15 gram kolhydrater per dag nu ett tag. någon annan som ska vara så strikt? vore skönt att kunna peppa varandra!
    Grattis till giftemålet de var ju skoj. Skönt att vara  i grekland gottegris jag har aldrig varit utomlands :)
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-05-09 13:19:22 följande:
    OT update!
    1. JAG FICK JOBBET!! Ska börja nästa tisdag!!
    2. Vart hos gubben igår och hade mysigt, kom hem nu och är vrålhungrig så ska steka en köttbit och massa ägg <3
    3. Jag är i behov av pengar så jag var tvungen att lägga ut min älskade balklänning på blocket. Den kommer förhoppningsvis dra in 1900. Säljer möbler men tror satte för högt pris.
    4. Vågen är konstig och visar 5-8kg skillnad varje dag så den ska slängas.
    5. Sommaren börjar närmar sig och jag får ångest över att börja gå runt i "lättare" klädsel.

Det var min helg ja
    Vad roligt att du fick jobbet grattis :)
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-05-09 11:22:02 följande:
    Köp kött och gör köttgryta. Där har du minst 5 portioner. Köp kyckling och gör i ugn, en filé/middag. Smör att ha till om du inte har annat. Ägg är oslagbart. Bacon också. I värsta fall kan man leva på det 3 gånger om dagen (tro mig, det går ) Gör Lembasbröd och du har det till kvällen osv.
    Hej tackså mycket för tipset, hur gör man lemasbröd??? Jo ägg är ju alltid billigt.
  • Maddisen80
    Mandel skrev 2011-05-09 11:38:54 följande:
    Man tittar igenom alla reklamblad som butikerna har på nätet på deras sidor. Även Netto, Lidl m. fl. Skriver upp allt som är bra till ett bra pris. Sedan laddar man med bästa gåskorna och går eller cyklar till varje butik och handlar endast de varor som är på erbjudande!

Kycklingklubbor brukar gå 4st på ett kilo och det brukar vara 2kg i en påse för 30-40kr. Alltså 8 protioner om du grillar dem i ugnen.
    Ägg kan man göra mycket omeletter på och äta stekta eller kokta som de är. Bra och billig mat.
    Stekt fläsk?
    Billig färs och gör köttbullar som du sedan fryser in i portionepåsar. Det räcker med 6st per person och portion. Om du inte gör den väldigt stora eller väldigt små . Annars kostar 1kg färdiga kanske runt 30kr. Borde bli minst 6portioner på det.
    Blomkål, vitkål, squash och liknande står sig ganka bra i kylen så det kan man köpa hem och ta strimlor av eller hacka och steka och ha som tillbehör till det mesta i köttväg.
    Billiga burkchampinjoner.
    Krossade tomater att koka soppa på. I med de grönsaker som börjar se tråkiga ut och koka och mixa sedan. Rör i en burk Cremefraish om du vill ha lite rundare smak.
    Kolla efter sänkt pris i butiken på varor som närmar sig bäst före dag.
    Smörgåspålägg går att frysa in och ta upp när man behöver det. Korv, kassler osv går att frysa det med.
    Ost står sig några veckor efter bäst före dag om man förvarar dem i kylen. Samma med ägg.
    Och väldigt viktigt! Servera er mat på färdigupplaggda tallrikar och gör matlådor av resten innan ni sätter er och äter. Då kan man inte ta om en massa i onödan.
    Hej tyvärr kan inte jag gå nu så måste ta bussen jag har brutit både lilltå och en annan lilltå men ska börja cykla snart när jag känner mig bättre.  blomkål,broccoli kan jag inte äta pågrund av ibs men squash och aurbegini kan jag äta . Kan man ta sojagrädde istället för jag kan inte äta creimfraiche inte laktosfritt heller tål ej mjölkprotein.
  • Maddisen80
    Martina 76 skrev 2011-05-09 14:36:56 följande:
    Jag kan gladeligen meddela att 5 dagars fettfasta gav mig ca 1 kg viktreduktion. Så här lite har jag inte vägt sedan 2003! Bara 2-3 kg kvar till målvikt nu, men det är dessa kilon som är de riktigt svåra. Det går trööööööööööööögt!!!
    Grattis till din viktminskning
  • Maddisen80
    Faile skrev 2011-05-09 15:57:18 följande:
    Hej alla.

Det här slutade tyvärr inte lyckligt. Min vän hittades avliden igår kväll i sin lägenhet, troligt självmord
    Jag har berättat om henne tidigare, den av mina vänner som gjort en gbp och istället för mat börjat missbruka
    alkohol och tabletter. Med en depression i bakgrunden så slutade det alltså illa.

Jag är så satans jävla arg på allt och alla just nu. På läkarna som bara kommer se henne som lyckad statistik ( hon gick ju ner ) och på henne för att hon gjort sina nära så jävla illa...

Dessutom misslyckades jag helt med maten idag. Skitdag.
    Hej beklagar sorgen det var ju ingen bra dag du har haft, här får du bamsekramar.
  • Maddisen80

Igår åt inte jag någon middag åt bara lunch kände mig inte hungrig men idag ska jag äta kassler och grönsaker och pepparsås.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**